روانشناسی رنگ ها در باغ ویلا:

در دکوراسیون داخلی باغ ویلا رنگ‌ها غذای روح افراد می باشند در نتیجه تأثیر مستقیمی باروح و روان اشخاص دارد.به همین دلیل هرکسی می تواند برای هریک از فضاهای باغ ویلای خود مطابق سلیقه خود رنگ مورد نظرش را انتخاب کند.می دانیم که روحیه هر فرد رنگ خاصی را می‌پذیرد ولی رعایت هارمونی رنگ‌ها به باغ ویلا و خانه ی شما زیبایی می‌بخشد.رنگ‌هایی که برای اتاق‌ها و آشپزخانه ونشیمن … انتخاب می‌کنیم ارتباط مستقیمی باروحیه ما خواهد داشت .

طراحی دکوراسیون داخلی در باغ ویلا به اندازه محوطه سازی بیرونی باغ ویلا دارای اهمیت می باشد با مشاهده ی تصاویر باغ ویلاها در شهریار که در سایت املاک پدر ثبت شده اند می بینیم که در بیشتر باغ ویلا از هارمونی های رنگ متناسبی برخوردار هستند و دیزاین داخلی این باغ ویلاها با اصول چیدمان و استاندارد های روز دنیا طراحی شده اند.

تقسیم بندی رنگ های دکوراسیون داخلی باغ ویلا:

  1.  رنگهای فعال :دسته اول از رنگ ها عواطف را بیش از اندازه تحریک می کنندمانند: رنگ قرمز که باعث هیجان می شود و بیشتر به عنوان رنگ حاشیه ای استفاده می شود.رنگ نارنجی طراحان از این رنگ در باغ ویلاها کم استفاده میکنند اما اگر از این رنگ به صورت متعادل در باغ ویلا استفاده شود باعث اعتماد به نفس می شود. 
  2. رنگهای غیر فعال :دسته دوم از رنگ ها به هر فردی احساس آرامش می دهد،مانند: رنگ آبی که باعث آرامش می شود ولی اگه بیش از اندازه از این رنگ در ترکیب باغ ویلا استفاده شود باعث سردی می شود.رنگ بنفش باعث می شود افراد بیشتر در افکار خود خیال انگیزی کنند.رنگ سبز برای اینکه محیط باغ ویلای خود را بزرگتر جلوه دهید از این رنگ می توانید استفاده کنید.
  3. رنگهای خنثی :دسته سوم از رنگ ها اثر عاطفی کمی دارند اما باعث تعادل میان رنگ های تیره و روشن می‌شوند مانند:رنگ سفید که احساس پاکیزگی را نشان میدهد وبهتر است از رنگ های گرم درکنار این رنگ  استفاده کنید .رنگ قهوه ای احساس آرامش و راحتی خیال را بیشتر میکند اما باید با ترکیب یک رنگ فعال باشد زیرا باعث احساس خستگی می شود.رنگ سیاه:اگر در باغ ویلای خود از رنگ سیاه به اندازه  استفاده کنید عالی می شود در غیر این صورت باعث ناراختی و افسردگی می شود.

رنگ های جفت شونده :طراحان داخلی هر رنگ را با رنگ متضادش جفت می‌کنند تا  بتوانند به محیط جذابیت ویژه ای بدهند برای مثال:قرمز و سبز،نارنجی و آبی،سیاه و سفید،زرد و بنفش،و رنگ مقابل قهوه ای نیز رنگ سبز نعنایی می باشد.