اگر شما هم از دسته کسانی هستید که در محوطه باغ ویلا استخر دارید، بهتر است که با شروع فصل زمستان و آغاز بارش های برف و باران به فکر نگهداری و انجام تعییرات کلی استخر باغ ویلا باشید. زیرا که سرما و بارش های متعدد خسارت هایی به استخر وارد میکند و برای جبران این خسارت ها در فصل بهار و تابستان بعد ها باید هزینه های زیادی بپردازید.

سبد استخر را بررسی کنید

در این موقع از سال همراه بارش ها شاهد ریزش برگ های درختان خواهیم بود و از آنجایی که در محوطه باغ ویلا درختان زیادی وجود دارد، احتمال اینکه برگ های ریخته شده وارد استخر شوند زیاد است پس بهتر است مرتب سبد استخر را بررسی و خالی کنید. پر شدن این سبد ها باعث مسدودی مسیر آب و در نتیجه خرابی پمپ میشود. حتی اگر از تمیز کننده های اتوماتیک استفاده میکنید، باید مرتب کیسه را خالی کنید تا باعث خراب شدن تمیز کننده نشود.

روی استخر را نپوشانید

اگر در کنار استخر درخت و گیاه و در نتیجه برگ های خشک سرگردان ندارید و در منطقه ای هستید که درجه هوا کمتر از صفر درجه سانتی گراد نمیشود، لازم نیست که روی استخر را همیشه بپوشانید زیرا که باید آب استخر با هوا در تماس باشد تا بوی بد کلر را به خود نگیرد.و مرتب سرویس شود.حتی اگر اصرار به پوشاندن روی استخر دارید، بهتر است که هفته ای دوبار روی استخر را باز بگذارید.

پمپ آب را عایق بندی کنید

اگر در منطقه ای هستید که زمستانهای سردی دارد و درجه هوا به زیر صفر درجه میرسد، باید استخر را بپوشانید. پمپ آب و دیگر تاسیسات استخر را مرتب خشک و عایق بندی کنید. مقدار آب و میزان مواد شیمیایی را بسنجید و روی استخر را با پوششی محکم بپوشانید.

استخر در هوای برفی