این روز ها خیلی از دکوراسیون داخلی باغ ویلا ها و خانه ها به سبک کلاسیک چیده شده است. اما از این سبک چقدر اطلاعات دارید؟

 سبک کلاسیک از قرن 17 تا 19 میلادی اروپا  برگرفته شده است. این سبک از هنر موسیقی، ادبیات، نقاشی و معماری نشات گرفته است.ابتدا از فرانسه شروع شد و کم کم جایش را در اروپا پیدا کرد.هنرمندان فرانسوی این سبک را به تقلید از اساطیر رومی و یونانی ایجاد کرده بودند. کمال، اغواگری و تقارن از ویژگی های این سبک دکوراسیون است. بیشتر وسایل این دکوراسیون را لوازم آنتیک قدیمی و یا حتی جدید تشکیل میدهند. چیدمان وسایل در این سبک اشرافی همراه با دقت فراوان بوده و باید بهترین اثاثیه از نظر کیفیت و شکل ظاهری انتخاب شوند. رنگ ها در این سبک طوری انتخاب میشوند که باعث آرامش ساکنین خانه و یا ویلا شوند و رنگ های جیغ جایی در این سبک ندارند. این سبک بیشتر توسط ثروتمندان و یا کسانی که علاقه ای به مد روز ندارند و میخواهند دکوراسیون ملکشان هیچ وقت کهنه و از مد افتاده به نظر نرسد انتخاب میشود. 

چیدمان وسایل سبک کلاسیک

سبک کلاسیک در کشور های مختلف

همانطور که گفتیم این سبک بعد ها به کشور های دیگر اروپایی نیز سرایت کرد. و هر کشوری نوع دیگری از این چیدمان را در خانه ها و ویلا های دوبلکس و بزرگشان پیاده سازی کردند. در فرانسه این سبک جلوه و زرق و برق خاصی دارد ولی در انگلیس سبک کلاسیک کمی از زرق و برقش کاسته شده و شکل و شمایل جدی تری پیدا کرده است. در ایران نیز این سبک طرفداران زیادی دارد. از کاخ سعد آباد گرفته تا خانه های معمولی در پایتخت. خیلی از خانواده ها به این سبک علاقه خاصی دارند و برای چیدمان به سراغ اثاثیه های چوبی و طلایی میروند.

چیدمان کلاسیک کاخ سعد آباد

اگر شما نیز به این سبک دکوراسیون علاقه دارید، بهتر است به سراغ وسایلی بروید که زیادی زننده و بزرگ نباشند. همچنین باید وسایلی انتخاب کنید که سال های سال از مد نیفتند.