اگر در این یک سال گذشته سایت های طراحی دکوراسیون باغ ویلا و یا منازل را بررسی کرده باشید، متوجه شده اید که رنگ آبی تیره یا پر رنگ چقدر امسال طرفدار داشته است. رنگ آبی همراه با رنگ طلایی انتخاب خیلی از مالکین خانه های شیک و مدرن در اروپا و آمریکا است. آبی پر رنگ برای دیوار ها و سپس تزیین کردن آنها با اکسسوری های طلایی رنگ، فضایی با سلیقه، ظریف و بسیار زیبا ایجاد میکند. البته پیشنهاد میکنیم که از این رنگ در اتاق هایی که نور طبیعی کافی دریافت میکنند، استفاده کنید.

رنگ طلایی مکمل آبی در دکوراسیون داخلی

رنگ طلایی زیبایی و ظرافت خاصی به دیوار ها و مبلمان آبی اضافه میکند. به شرطی که به مقدار کم استفاده شود. مثلا اگر مبل آبی بزرگی در مرکز خانه و یا باغ ویلا دارید، میتوانید در کنار آن یک آباژور طلایی رنگ که قطر زیادی نداشته باشد، استفاده کنید. و یا اگر در آشپزخانه کابینت های آبی رنگ دارید، شیرآلات طلایی میتواند انتخاب مناسبی باشد. برنج و مس میتوانند متریال خوبی برای استفاده در اتاق ها و آشپزخانه باشند.

کابینت آبی پر رنگ

رنگ های خنثی در دکوراسیون

اگر مایل به استفاده از رنگ آبی در تمامی دیوار ها و یا کابینت ها نیستید، میتوانید به کمک یک رنگ خنثی مانند سفید، فضای بهتری ایجاد کنید. زیرا که استفاده از آبی تیره در همه جا گاهی میتواند افسرده کننده باشد. همانطور که در مطلب "راز رنگ ها در دکوراسیون" گفتیم، رنگ آبی باعث آرامش میشود ولی بهتر است که همراه با رنگ های دیگر استفاده شود. معمولا برای اتاق کودکان نیز آبی تیره استفاده میشود ولی حتما باید همراه با رنگ سفید استفاده شود تا شادابی فضا از بین نرود. گاهی اوقات بعضی از طراحان ریسک میکنند و به جای سفید از رنگ خنثی دیگری، مانند خاکستری نیز استفاده میکنند.

آبی تیره در دکوراسیون داخلی