تا حالا به اتاق خواب های هتل دقت کرده اید که چطور همه چیز مرتب و اصولی چیده شده ؟ از انتخاب وسایل و اثاثیه گرفته تا تنظیم نورپردازی. اما سوالی که وجود دارد این است که چطور میتوانیم چنین سیستمی را برای اتاق خواب باغ ویلا و یا خانه پیاده کنیم. تا علاوه بر راحت بودن، بتواند توجه هر بازدید کننده ای را به خودش جلب کند. باغ ویلا و یا خانه ای که درست چیده شده باشد، میتواند در فروش باغ ویلا تاثیر مثبتی بگذارد. زیرا مشتری در نگاه اول متوجه راحتی چیدمان میشود و میتواند خودش را در آن تصور کند.
طبق گفته طراحان داخلی موارد زیر، از اشتباهات معمولی است که ممکن است هرکسی حداقل مرتکب یکی از آنها شده باشد :

استفاده نکردن از تابلو ها و آثار هنری

گفته شده که اغلب مالکین از آثار و تابلو های هنری در اتاق نشیمن و یا در کنار میز غذاخوری استفاده میکنند. در صورتی که اتاق خواب محلی است که زمان زیادی از شبانه روز را در آن میگذرانیم. پس چه بهتر که صبح ها که از خواب بلند میشویم، تابلوی زیبایی ببینیم. در کل بهتر است دیوار های اتاق خالی رها نشوند.

نصب تابلو در اتاق خواب باغ ویلا

نادیده گرفتن نورپردازی

هیچ چیزی بدتر از این نیست که سقف اتاق خواب خالی و زشت باشد. لوستر های زیبایی برای اتاق خواب ها وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید. همچنین میتوانید نور ها را تنظیم کنید که هر زمان احتیاج داشتید، نور اتاق کمتر شود. و فقط به یک منبع روشنایی تکیه نکنید. میتوانید در کنار تخت خواب نیز از آباژور های کوچک استفاده کنید. استفاده کردن از چندین منبع برای چشم ها نیز بهتر است.

در نظر نگرفتن اندازه اتاق

اندازه وسایل و اثاثیه اتاق خواب ها باید متناسب با متراژ اتاق باشد. اتاق های کوچک نباید تخت و کمد های بزرگ داشته باشند. فضا را کوچک تر از آنچه که هست نشان میدهد و مانع پخش نور میشود.

به هم ریخته و شلوغ باشد

اتاق خواب محل استراحت و باز پس گرفتن انرژی از دست رفته بدن است. شلوغی و به هم ریختگی وسایل بیشتر باعث ناراحتی اعصاب و عدم تمرکز میشوند. بهتر است اتاق را از وسایل غیر ضروری که فقط باعث شلوغ تر شدن اتاق میشوند، خالی کنید. مخصوصا برای اتاق خواب باغ ویلا باید این نکته رعایت شود. زیرا که باغ ویلا میتواند محلی برای آرامش از دست رفته از شلوغ های شهر باشد.

استفاده بیش از اندازه از رنگ ها

استفاده کردن از رنگ های بسیار روشن در اتاق خواب پیشنهاد نمیشود. بهتر است که از رنگ های خنثی و کمرنگ تر استفاده کنید.

اتاق خواب رنگی رنگی