اصول کلی چیدمان وسایل 

بعد از خرید باغ ویلا و انتخاب وسایل مورد نیاز  باید اقدام به چیدمان نماییم، در ابتدا باید از نوع کاربری اتاق ها مطلع باشیم، به دلیل این که اصول چیدمان اتاق مطالعه که برای تمامی کارهای شخصی افراد طراحی شده است  با اتاق گفت و گو با سایر افراد خانواده متفاوت می باشد که در این اتاق صندلی ها با فاصله ی بیش از 2.5 متر نباید قرار بگیرند.

نقطه کانونی:

برای شروع چیدمان دقیق و درست وسایل در ویلا، در ابتدا باید نقطه ی کانونی مناسب را تعیین نمایید تا تمام وسایل حول محور آن چیده شوند. تلویزیون می تواند به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته شود در نتیجه اگر نقطه کانونی خود را تلویزیون انتخاب کرده اید باید فاصله استاندارد مبلمان با تلویزیون حدودا 3 متر باشد ، همچنین نقاطی در اطراف یک پنجره بزرگ و یا یک شومینه را در نظر بگیرید و وسایل مورد نظر خود را در آن قسمت بچینید. برای اینکه چیدمان اصولی و زیبایی در باغ ویلا داشته باشید از وسایل بزرگ شروع به چیدن نمایید برای مثال بهتر است در مرحله اول وسایلی مانند تخت و مبلمان را در جای خود جایگذاری نمایید و در مراحل بعد اقدام به چیدن وسال کوچکتر کنید و سعی بر این داشته باشید که فاصله ها را به طور دقیق تنظیم و تناسب را بین وسایل و ابعاد رعایت نمایید.

ویلاهایی که در سایت املاک پدر  ثبت شده اند دارای بهترین دکوراسیون داخلی با محوطه بیرونی می باشند که شاهد رعایت تمام استاندارد های روز دنیا در زمینه اصول چیدمان در این باغ ویلاها هستیم.

نکات رعایت اصول چیدمان وسایل:

  1.  برای به وجود آوردن یک فضای اسپرت وسایل را به صورت نامتقارن و برای ایجاد یک فضای رسمی باید به طور متقارن چیده شود.
  2. در اتاق غذا خوری چیدمان فاصله صندلی ها باید به گونه ای باشد که هر صندلی با دیوار حدود 120 سانتی متر دارای فاصله باشد.
  3. در محل رفت و آمد نباید وسایل غیر ضروری و واضافی قرار داده شود و همچنین برای این فضا حدود 75 الی 120 سانتی متر عرض باید مشخص شود.
  4. اجسام بزرگ را مورب و زاویه دار بچینید تا نقطه کانونی مورد جلب توجه قرار گیرد.
  5. برای قرار دادن آینه فضایی که بتواند رنگ و نور را به خوبی منعکس دهد انتخاب کنید.
  6. با چسباندن مبلمان به دیوارها فضا کوچکتر به چشم می خورد در نتیجه باید فاصله 7 تا 10 سانتی متری باشد.
  7. برای اینکه دیوارها بلنتر دیده شوند می توانید قاب های تصاویر و تابلو های خود را پایین تر از حد نرمال نصب کنید.
  8. فاصله مناسب بین میز و کاناپه حدود 35 تا 45 سانتی متر است که فصای کافی برای راحت نشستن وجود داشته باشد.
  9. میز های شیشه ای به دلیل شفافیت به صورت مانع به نظر نمیرسند و فضا را بزرگتر به نظر می رسانند.
  10. ترجیحا در فضای جلو پنجره ها وسایلی چیده نشود تا فضای بیرونی نیز جزئی از اتاق به نظر برسد.