طراحی خانه چوبی مشاهده نسخه اصلی

 طراحی خانه چوبی

یک خانه چوبی در محوطه باغ ویلا می تواند زیبایی آن را دو چندان کند و امروزه بیشتر افراد در باغ ویلای خود اقدام به ساخت آن می کنند. یکی از مزیت های آن تنوع در انتخاب طرح و چوب می باشد و شما می توانید طرح های مختلفی را برای چینش افق نمای خانه چوبی و عمودی خود انتخاب کنید.

مزایای ساخت خانه چوبی:

  1. کاهش آلودگی هوا
  2. عمر طولانی 
  3. افزایش ایمنی در کار
  4. سازگاری با شرایط آب و هوای مختلف 
  5. مقاوم در برابر زلزله و سبک
  6. عایق بندی و کاهش مصرف انرژی
  7. استفاده از نیروی کار حرفه ای
  8. افزایش کنترل کیفیت در کارخانه و صنعتی سازی
  9. سرعت در ساخت و ساز و بازگشت سریع سرمایه
  10. کاهش اثرات منفی الکترومغناطیس بر انسان

معایب ساخت خانه چوبی:

اگر به دنبال ساخت خانه ی چوبی در باغ ویلا ی خود در مناطقی هم چون شهریار و ملارد که دارای آب و هوای غیر قابل پیش بینی می باشند هستید باید نسبت به معایب این خانه های چوبی آگاه باشید.

چوب ها به راحتی می سوزند و دچار خش می شوند و همچنین در خانه هایی که دارای سیستم گرمایشی می باشند خانه های چوبی تاب بر می دارند و اندازه آن ها تغییر می کند پس بهتر است چوب هایی که مقاومت بیشتری دارند خریداری فرمایید. یکی از مهمترین معایب، مقاومت پایین در برابر نفوذ آب و رطوبت می باشد و باید همیشه با مواد پایدار کننده سطح آن را پوشش داد تا مقاومتش در برابر آب بالا رود و معایب دیگر از جمله:

  1. ضعف اتصال 
  2. چین خوردگی و کج شدن چوب 
  3. شکستگی
  4. مقاومت پایین در برابر حمله موجودات زنده
  5. سنگینی چوب نسبت به مواد پلیمری و مصنوعی
  6. عدم امکان استفاده مجدد به شکل اولیه

مناسب ترین چوب برای خانه های چوبی

یکی از بهترین چوب ها برای نمای خانه چوبی در باغ ویلا ، درخت سرو می باشد که دارای یک نوار دو بعدی است که به 6 یا 8 قسمت متصل می باشد. یکی دیگر از چوب ها که به نمای چوب روستایی معروف می باشد دارای شیارهای عرضی است و بر بدنه آن هاشورهایی وجود دارد. نوع دیگری از چوب های مورد استفاده در نمای خانه چوبی به شکلی است که لبه های چوب ها بر روی هم قرار می گیرد.
 

مشاهده مطالب بیشتر