طراحی خانه چوبی

یک خانه چوبی در محوطه باغ ویلا می تواند زیبایی آن را دو چندان کند و امروزه بیشتر افراد در باغ ویلای خود اقدام به ساخت آن می کنند. یکی از مزیت های آن تنوع در انتخاب طرح و چوب می باشد و شما می توانید طرح های مختلفی را برای چینش افق نمای خانه چوبی و عمودی خود انتخاب کنید.

مزایای ساخت خانه چوبی:

  1. کاهش آلودگی هوا
  2. عمر طولانی 
  3. افزایش ایمنی در کار
  4. سازگاری با شرایط آب و هوای مختلف 
  5. مقاوم در برابر زلزله و سبک
  6. عایق بندی و کاهش مصرف انرژی
  7. استفاده از نیروی کار حرفه ای
  8. افزایش کنترل کیفیت در کارخانه و صنعتی سازی
  9. سرعت در ساخت و ساز و بازگشت سریع سرمایه
  10. کاهش اثرات منفی الکترومغناطیس بر انسان

معایب ساخت خانه چوبی:

اگر به دنبال ساخت خانه ی چوبی در باغ ویلا ی خود در مناطقی هم چون شهریار و ملارد که دارای آب و هوای غیر قابل پیش بینی می باشند هستید باید نسبت به معایب این خانه های چوبی آگاه باشید.

چوب ها به راحتی می سوزند و دچار خش می شوند و همچنین در خانه هایی که دارای سیستم گرمایشی می باشند خانه های چوبی تاب بر می دارند و اندازه آن ها تغییر می کند پس بهتر است چوب هایی که مقاومت بیشتری دارند خریداری فرمایید. یکی از مهمترین معایب، مقاومت پایین در برابر نفوذ آب و رطوبت می باشد و باید همیشه با مواد پایدار کننده سطح آن را پوشش داد تا مقاومتش در برابر آب بالا رود و معایب دیگر از جمله:

  1. ضعف اتصال 
  2. چین خوردگی و کج شدن چوب 
  3. شکستگی
  4. مقاومت پایین در برابر حمله موجودات زنده
  5. سنگینی چوب نسبت به مواد پلیمری و مصنوعی
  6. عدم امکان استفاده مجدد به شکل اولیه

مناسب ترین چوب برای خانه های چوبی

یکی از بهترین چوب ها برای نمای خانه چوبی در باغ ویلا ، درخت سرو می باشد که دارای یک نوار دو بعدی است که به 6 یا 8 قسمت متصل می باشد. یکی دیگر از چوب ها که به نمای چوب روستایی معروف می باشد دارای شیارهای عرضی است و بر بدنه آن هاشورهایی وجود دارد. نوع دیگری از چوب های مورد استفاده در نمای خانه چوبی به شکلی است که لبه های چوب ها بر روی هم قرار می گیرد.