وجود یک کلبه چوبی در محوطه باغ در همه جای دنیا، همواره نمادی از زندگی رویایی در کنار طبیعت بوده است. استفاده از چوب به عنوان متریال اصلی ساخت خانه در آمریکا و اروپا طرفداران زیادی دارد ؛ طوری که امروزه بیشتر افراد تمایل دازرند تا بافت اصلی ویلا یا خانه خود را با استفاده از چوب بنا کنند.ما در این مقاله قصد داریم تا روش های ساخت کلبه چوبی در محوطه باغ ویلا را مورد بررسی قرار دهیم.

مزیت های وجود کلبه چوبی در محوطه باغ ویلا

امکان طراحی و اجرای دیزاین های منحصر به فرد

بیشتر افرادی که به ساخت کلبه های چوبی علاقه مند هستند به دلیل طرح های فوق العاده زیبایی است که میتوانند با استفاده از چوب در باغ ویلا خود اجرایی کنند.

تنوع بسیار بالا در نوع چوب مصرفی

تنوع بسیار بالا موجب شده است تا طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از چوب را در جای جای خانه و ویلا مناسب بدانند.چرا که تنوع در رنگ جنس مانع یکنواختی طرح ها خواهد شد.

کلبه چوبی جایگزنی مناسب برای آلاچیق

وجود کلبه چوبی در محوطه باغ ویلا میتواند جایگزین مناسبی برای آلاچیق باشد.همچنین به دلیل مسقف بودن این کلبه ها در فصول سرد و در مواقع بارندگی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

هزینه ساخت کلبه چوبی

برخلاف تصور بیشتر افراد جامعه ساخت خانه های چوبی هزینه سرسام آوری نخواهد داشت. برای ساخت کلبه چوبی در محوطه باغ ویلا کافی ست به اندازه مصالح رایج ساخت و ساز در کشور هزینه کنید. متریال اصلی این کلبه ها چوب میباشد و نیازی به آهن و تیرچه های فزی و دیگر مصالح نیست پس با خیال راحت نسبت به هزینه ها به ساخت کلبه چوبی در باغ ویلا بپردازید.

نقش کلبه های چوبی در محوطه سازی باغ ویلا

نقش کلبه های چوبی در محوطه سازی باغ ویلا

محوطه سازی در باغ ویلا یکی از اقدامات مهم و قابل توجه میباشد که در آن میتوان از عناصر زیادی به جهت زیباسازی باغ ویلا استفاده نمود.ساخت کلبه چوبی در محوطه باغ ویلا نیز یکی از راه های زیبا سازی محوطه باغ ویلا میباشد. همان طور که گفته شد بیشتر صاحبان باغ ویلا تمایل دارند تا کلبه های چوبی را جایگزین آلاچیق کنند ، چرا که کلبه های چوبی در محوطه باغ ویلا نمای زیبا تر و منحصر به فرد تری خواهد داشت.

نورپردازی در کلبه های چوبی

برای نورپردازی کلبه های چوبی در باغ ویلا میتوان عناصر بی شماری را مورد استفاده قرار داد تا طرحی منحصر به فرد به دست آید.با توجه به متریال اصلی کلبه که چوبی میباشد شما میتوانید از طرح ها و رنگ های  مختلف چوب برای ساخت لوستر چوبی استفاده کنید.