بحران کم آبی و خشکسالی گریبان گیر کشورمان شده و فعالیت کشاورزی خیلی از مناطق ایران را مختل کرده است . وجود گیاهان و درختان برای زیبایی باغ ویلا ها الزامی هستند و بهتر است به سراغ گیاهانی برویم که در برابر کم آبی مقاومت بیشتری داشته باشند تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و مصرف آب زیبایی باغ هم حفظ بشود .

گل کاغذی

این گیاه یکی از مقاوم ترین ها در برابر گرما و  خشکسالی است .این گیاه که تنوع رنگ خوبی هم دارد در شهرهای جنوبی به وفور دیده میشود . این گیاه رشد خوبی هم دارد و برای تزیین آلاچیق هم کاربرد دارد.

گل ناز

گل ناز

این گیاه گلدار در خاک ضعیف و خشک به خوبی رشد میکند و با توجه به برگهای ضخیمش میتواند به مدت طولانی بدون آب زنده بماند .رنگهای متنوعی دارد و برای رشد به گرما احتیاج دارد.در ویتنام به این گیاه "گل ساعت 10" گفته میشود چون معمولا ساعت 10 صبح شکوفا میشود.

گل شاه پسند

گل شاه پسند

یک پوشش گیاهی که در گرمای زیاد و آب کم به خوبی رشد میکند و مناسب هوای گرم است چون این گیاه در دمای صفر درجه از بین میرود . این گل در ابتدای شکفتن زرد رنگ و سپس نارنجی و در آخر قرمز میشود .از اواسط تابستان تا پاییز هم گل میدهد .

گل شب بو

گل شب بو

این گیاه با رنگ زیبا و بوی خوش ، دوام خوبی نسبت به گرما دارد و هرازگاهی هم به آبیاری احتیاج دارد .این گیاه دو نوع دارد که نوع گرمسیری آن عمر کوتاهی دارد .این گیاه در بهار و تابستان شکوفا میشود .

گیاه اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس

این گیاه استرالیایی که در حال حاضر در خیلی از اتوبان ها نیز کاشته میشوند ، انتخاب مناسبی برای هوای گرم است .اکالیپتوس علاوه بر این ویژگی ، خاصیت درمانی هم دارد و برای بخور و ضدعفونی مجاری تنفسی و خوش‌بوکننده هوا استفاده می‌شود.

گل شقایق

گل شقایق

این گل خوشرنگ فراوان در دشتها و باغ ها رشد میکند و به نور خورشید و آبیاری کم احتیاج دارد .گل شقایق اغلب یکساله است و اگر میخواهید این گل را در خانه نگهدارید ، باید حتما زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید .

گل اسطوخودوس

گل اسطوخودوس

این گیاه بیش از دو سال عمر میکند و علاوه بر تحمل گرما و خشکسالی ، رنگ زیبا ، عطر خوش و خواص پزشکی دارد .اگر میخواهید این گیاه را در گلدان بکارید باید دقت کنید که گلدان زهکشی مناسبی داشته باشد چون آب اضافی ریشه گیاه را خراب میکند .