امروزه در دنیای تبلیغات شاهد ترفند هایی هستیم که با درج قیمت باور نکردنی که به منظور دریافت تماس از طرف خریدار احتمالی صورت میگیرد.اما در اغلب موارد قیمت درج شده کاذب بوده و کالا یا خدمات با آن قیمت ارائه نخواهد شد.در این مقاله قصد داریم تا قیمت واقعی ساخت باغ ویلا را بررسی کنیم.

محاسبه قیمت واقعی ویلا

قیمت ویلا از 3 بخش زیر تشکیل شده است:

1.قیمت زمین

قیمت زمین مسکونی داخل بافت دارای انشعابات آب و برق و گاز را در ارزانترین منطقه، از قرار متری 100 هزار تومان فرض کنید و یا قیمت زمین داخل بافت (شهرکی و غیر شهرکی) را از سایت های معتبر استعلام کنید.

2.هزینه ساخت بنا

به طور حدودی میتوان گفت که برای ساخت یک ویلای فلت برای هر متر زمین حدود 700 هزار تومان مصالح مورد نیاز است که با ضرب این قیمت در متراژ زمین ،قیمتی حدودی از ویلا در آن منطقه بدست می اورید. بدیهی است در مناطقی که قیمت زمین گرانتر از فرض ما است، قیمت تمام شده بیشتر می شود. هر چقدر هم کیفیت ساخت پائین تر باشد و از مصالح ارزان تری استفاده شده باشد عمر سازه کم می‌شود.

3.هزینه محوطه سازی بیرونی باغ ویلا

محوطه سازی در باغ ویلا شامل درختکاری ،چمن کاری ،ساخت استخر در محوطه باغ ،نورپردازی و سنگ فرش کردن قسمت هایی از حیاط و غیره میباشد که در خرید باغ ویلا باید متریال استفاده شده در این قسمت دقت کرد و هزینه ها را هنگام خرید باغ ویلا در قیمت لحاظ کرد.