در حالی که شرکت‌هایی مانند «توریلا» و «زیلو داک ایت» حاکمیت بازار مشاور املاک در ایالات متحده آمریکا را در دست گرفته‌اند، استارت‌آپ «ویواریِل» توانست در فاصله زمانی کوتاه به موفقیت قابل ملاحظه برسد و بازار منطقه آمریکای لاتین را احاطه کند. آمریکای لاتین از جمله مناطقی محسوب می‌شود که پتانسیل فراوان برای رشد بازار املاک دارد و البته بازار تبلیغات آنلاین در آن بسیار رونق گرفته است. این استارت‌آپ در مه ۲۰۰۹ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و با تلاش فراوان موفق شد پایان همان سال تعداد بازدیدهای ماهانه سایت خود را به بیش از ۶۰۰ هزار کاربر برساند.

«برایان ریکوارث» مدیرعامل و «توماس فلوراکس» مدیرعملیاتی استارت‌آپ «ویواریِل» در اصل با همکاری یکدیگر این شرکت را سال ۲۰۰۷ میلادی تاسیس کردند و دفتر آن در شهر بوگوتا در کلمبیا راه‌اندازی شد. این دو فرد نخستین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی زمانی در این شهر یکدیگر را ملاقات کردند که قصد تمدید روادید خود را داشتند. برایان که اصلیت او کالیفرنیایی است پیش از این در یک استارت‌آپ اینترنتی در حوزه مشاور املاک کار می‌کرد و توماس که اصلیت آلمانی دارد سایت‌های مختلفی برا برای استارت‌آپ‌های مختلف در آلمان راه‌اندازی کرده بود.

زمانی که از آنها پرسیده شد چرا روی منطقه آمریکای لاتین متمرکز شده‌اند، بنیانگذاران این استارت‌آپ به دو عامل اصلی اشاره کردند: نخستین نرخ رشد استثنایی در این منطقه و دوم اختلاف طبقاتی بین مردم. منطقه آمریکای لاتین بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر اینترنتی را در خود جا داده است و تعداد آنها را نرخ رشد ثابت سالانه ۲۰ درصد بیشتر می‌شود. در این میان بازار مشاور املاک نیز در منطقه مذکور رشد بسیار قابل قبولی دارد و در برخی کشورهای این منطقه از جمله برزیل که دفتر اصلی استارت‌آپ هم در آن واقع شده است، این رشد بسیار چشمگیر است.