مشاور املاک پدر شما مشتریان و کاربران گرامی را برای خرید باغ ویلا در شهریار، خرید باغ ویلا در ملارد و...یک سری نکات مهم را جهت مشاوره و راهنمایی در اختیارتان می گذارد.

خرید باغ ویلا در شهریار

اولین موضوع که در خرید باغ ویلا در شهریار و یا در هر مکان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد موقعیت محلی و  دسترسی آن می باشد زیرا مسیر دسترسی در میزان استفاده از باغ ویلا تاثیربسیار زیادی دارد پس یکی از نکاتی که بسیار مهم است دسترسی محلی می باشد.شهریار با توجه به مسیرهایی که دسترسی آن آسان است وبه تهران نزدیک می باشد ،در روزهای تعطیل یکی از گزینه های مناسب برای خرید باغ ویلا می باشد .

از نظر موقعیتی باغ ویلا ها را به 3 دسته تقسیم بندی می کنیم:

1.باغ ویلاهای واقع در شهرک:

در شهریار شهرک های باغ ویلایی وجود دارد که هر کدام یک سری ویژگی و ضعف هایی دارند..شهرک ها با کاربری باغ ویلا در شهریار کم می باشند از جمله می توان تیسفون را نام برد که دارای طرح باغ ویلایی می باشد و می توان با گرفتن مجوز قانونی از شهرداری منطقه اقدام به ساخت ویلا نمود اما شهرک های دیگری نیز وجود دارند که تمامی آنها نیز دارای سند های شش دانگ و امکانات کامل می باشد.

بیشتر افرادی که قصد خرید باغ ویلا در شهریار را دارند این نوع بافت را می پسندند اما به دلیل بالا بودن قیمت ها نسبت به باقی مناطق باغ ویلا های شهرکی از لیست بسیاری خارج شود. همچنین در مناطق شهرکی امکانات به صورت کامل  و سندها شش دانگ می باشد.

2.باغ ویلاهای مجموعه ای:

در شهریار باغ ویلاهای مجموعه ای زیادی وجود دارد که در واقع  این مجموعه ها در ابتدا باغ های بزرگی بودند که به قطعات کوچک  500متری و 1000متری تقسیم شده اند.و معمولا این مجموعه ها دارای درب های ورودی و کوچه های اختصاصی و همچنین سرایداری می باشند که این ویژگی ها برای خرید باغ ویلا مهم می باشد.. سندهای باغ ویلا های واقع در این مجموعه ها معمولا بصورت تک برگ و افراض شده از سندهای مادر می باشد.باغ ویلاهای این مجموعه ها بعد از باغ ویلاهای شهرکی در دسته دوم قرار دارد.

3.موقعیت باغ ویلا از نظر محیط مسکونی:

بیشتر باغ ویلاها در منطقه شهریار در اطراف محیط های مسکونی و بومی  واقع شده اند که در اوایل این مناطق باغ های بزرگ میوه بوده اند اما با گذشت زمان و ارزشمند شدن این باغ ها تبدیل به باغ های کوچک شده اند و پس از آن ویلاهایی در آن هاساخته شد.

دومین نکته از باغ ویلا ،وضعیت انشعابات باغ ویلا می باشد.

سومین نکته ، بحث سند ومدارک و اصالت ملک مورد نظر است.در  منطقه شهریار سندهای مختلفی از جمله هیئتی ٫ سندهای ماده22 و 21 و ملک های قولنامه ای وسندهای ماده147 ٫سندهای بنیادی وجود دارد.

چهارمین نکته سهمیه آب کشاورزی می باشد با توجه به میزان اهمیت در نوع آبیاری درختان داشتن سهمیه آب کشاورزی از موتورخانه همان محل یک مزیت خوب حساب می شود.

پنجمین نکته اطمینان از عدم وجود ملک های صنعتی مخصوصا گاوداری  در اطراف ملک مورد نظر می باشد.