نحوه نگهداری از باغ سیب:


درخت سیب یک درخت شاخص برای مناطق معتدل می باشد و در عرض جغرافیایی ۳۵ تا ۶۰ درجه شمالی و جنوبی رشد می کند. در بیشتر نقاط جهان شرایط محیطی مناسبی برای باغات سیب وجود دارد.این میوه در انواع خاک ها البته خاک هایی که بافت آن ها سبک می باشد به صورت عالی و مطلوب رشد می کند .همچنین باید بدانیم که میزان باردهی درخت سیب و کیفیت آن به یک سری عوامل از جمله آب و هوا ،نوع کشت و نوع خاک و نوع سیب و نوع آبیاری  بستگی دارد. 

مدت زمانی که درخت سیب رشد می کند بین ۱۷۰ تا ۲۱۰ روز است البته این زمان به شرایط آب و هوا هم مربوط می شود ،مراحل رشد آن در زیر بیان شده است:

  1.  مرحله گل دهی
  2. مرحله تشکیل
  3.  مرحله ایجاد جوانه های گل
  4. مرحله رسیدن

احداث باغ سیب:


برای احداث باغ سیب رعایت یک سری از نکات باعث می شود تا در ادامه به مشکل زیادی برخورد نکرد.استفاده از بذرهایی که نسبت به آفت مقاوم هستند،بسیار مهم است چرا که به شما این امکان را خواهد داد تا میوه ای کاملا ارگانیک بدست آورید و از مواد شیمیایی کمتری استفاده نمایید.
برای کاشت درخت سیب در فصل بهار ،لازم است که منطقه ی کاشت، شمالی و یا مرکز باشد اما در فصل پاییز مناطق معتدل تر و مرطوب تر مناسب کاشت درخت سیب می باشد.درخت سیب نیز مانند اکثر گیاهان نسبت به منطقه ای که کاشته شده،بار خواهد داد.دقت به نوع آب و هوای منطقه بسیار حائز اهمیت است چرا که هر نوع سیبی را نمیتوان در هر آب و هوایی برداشت کرد.


آزمایشات لازم از خاک،باید قبل از کاشت درخت سیب انجام شود.این آزمایش باید از خاکی که ریشه در آن قرار میگیرد انجام شود یعنی در حدود عمق 12 تا 18 اینچی عمق خاک که گیاه در ان ریشه میکند.در این آزمایشات نکات لازم برای اصلاح خاک و جبران کمبود مواد مغذی مشخص میشود.نور خورشید از نکاتی است که در کاشت درخت سیب اهمیت بسیاری دارد.درخت سیب روزانه شش ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد.همچنین فاصله درختان بسته به نوع درخت تغییر می کند.در درختان سیب با اندازه کامل حدود 150 تا 18 فوت میباشد اما در درختان کوتاه این فاصله کمتر است.
برای کاشت درخت سیب،رعایت نکاتی که در بالا گفته شد به شما کمک خواهد کرد تا محصول بیشتری با کیفیت بالاتر در باغ ویلا های خود به دست آورید.

املاک پدر با کادری مجرب شما را در زمینه خرید باغ ویلا در شهریار و باغ ویلا در محمدشهر و ملارد میتواند به واسطه آب و هوای مناسب و بسیار حاصل خیز ،کمک کند.