زیبایی باغ های ایران 

روحیه ما ایرانی ها  پذیرای زیبایی هایی چون چشمه سارها ، جویبارها ، درخت زارها و در کل باغ های باصفا می باشد . این دلبستگی به طبیعت و زیبایی های آن، به سن و سال خاصی مختص نمی شود و از گذشته تا کنون این علاقه مندی در ایرانی ها بوده و می باشد . از سوی دیگر اگر به شهر های تاریخی ایران توجه کنیم ، انواع و اقسام باغ ویلا ها در ابعاد و ظاهر متفاوت را خواهیم دید و هر اقلیم بنا به فرهنگ خاص خود شکل خاصی را به طرح باغ ویلا ها بخشیده است.
نکته دیگر در خصوص باغ های ایرانی که تنها به باغ میوه محدود نمی شوند و معماری های زیبای ایرانی برای ویلا ها طراحی شده است که به راحتی میتوان معماری ایرانی و اروپایی را از هم تشخیص داد و مقیاس باغ های ایرانی از کوچکترین حیاط ایرانی شروع شده و حتی تا به اندازه یک شهر هم رسیده است . جمله هنر نزد ایرانیان هست و بس در مشاهده معماری باغ ویلا های تاریخی و مشهور سرزمین ما کاملا صدق می کند .


معرفی باغ ویلای تاریخی و معروف ایرانی :


باغ ارم شیراز :

تاریخچه این باغ ویلا و شیوه معماری آن  به زمان پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار باز می گردد . معماری این باغ ویلا با پیروی از معماری دوره زندیه و صفویه بنا شده است و به عنوان مکان تفریحی و گردشگری برای توریست ها می باشد . 
موقعیت مکانی باغ ارم در شمال غربی شیراز و در خیابان ارم می باشد. با توجه به اسناد تاریخی این باغ تا سال 1325 هجری شمسی در خارج از شهر قرار داشته و اطراف آن رودخانه و بیابان وسنگلاخ بوده است که به مرور زمان و با گسترش شهر شیراز ،باغ ارم در شمال شهر قرار گرفته است . این باغ حدود 2 الی 3 کیلومتر با کوه معروف بابا کوهی فاصله دارد .

                                                       


باغ جهان نما:


باغ جهان نما مانند دیگر باغ های شیراز در دوره ای مورد توجه قرار گرفت که تیمور گورکانی در شیراز زندگی میکرد.این باغ در ضلع شرقی خیابان حافظ قرار دارد و در قسمت شمالی میدان حافظیه واقع شده است.باغ جهان نما در دوران صفویه یکی از زیباترین باغ های شهر شیراز به شمار میرفت.

                                            


باغ چهلستون:


باغ چهلستون یکی از معدود باغ هایی است که در بافت شهری قرار دارد.موقعیت مکانی باغ به این صورت است که در شرق خیابان چهار باغ و جنوب خیابان سپه،غرب میدان نقش جهان است.دسترسی به این باغ نسبت به سایر باغ های واقع در اصفهان ، به جهت موقعیت شهری آن بسیار آسان است.

                                                      

مشاوران املاک پدر با چندین سال تجربه در زمینه خرید و فروش باغ ویلا در شهریار و ملارد و محمدشهر شما را در خرید باغ ویلا یاری می کند.