فنگ شویی:

برای ایجاد فنگ شویی در محوطه بیرونی باغ ویلا و دکوراسیون داخلی خانه به چهار عنصر احتیاج می باشد ،این عناصر عبارتند از:آتش،فلز ،خاک و آب که هر کدام را در این مقاله به صورت مختصر شرح می دهیم:

عناصر لازم برای فنگ شویی محوطه بیرونی باغ ویلا:

آتش:

یکی از بهترین و زیباترین طراحی هایی که می توانید در دکوراسیون خانه و محوطه باغ خود ایجاد کنید ساختن یک گودال آتش می باشد ،همانطور که می دانید آتش نماد گرما و روشنایی می باشد و در طراحی بسیار مهم است.همچنین برای اینکه انرژ ی "چی "که در فنگ شویی موجود است به محوطه منتقل شود باید برای چند دقایقی چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان آن را روشن کنید.

فلز:

فلز نماد استقامت می باشد،پس در نتیجه وجودش می تواند به شما کمک کند. این عنصر را می توانید به عنوان یک المان دکوری به فضا اضافه کنید.

خاک:

به وسیله مجسمه های نمادین و تخته سنگ های طبیعی،نماد زمین را می توانید به باغ ویلاهای خود در ملارد و شهریار و محمدشهر ایجاد کنید. این عناصر را باید در مرکز باغ و محوطه بیرونی خانه تان قرار دهید.برای اینکه انرژی توسط آن به خوبی صورت گیرد بهتر است که طراحی این قسمت دایره وار صورت بگیرد،باید بدانید که در فنگ شویی هر نکته ای که ذکر می شود مهم می باشد.

آب:

دوست داشتنی ترین عنصر در فنگ شویی و مخصوصا فنگ شویی محوطه بیرونی خانه آب است.آبنما،مجسمه های سنگی و استخر ... و هر آنچه را که فکر می کنید می توانید طبق سلیقه خود عنصر آب را به فضای بیرونی خانه تان بیاورید. البته دقت کنید که آب نباید راکد باشد و در هر چهار جهت اصلی باغ باید در گردش باشد.  این روش در باغ سازی ایرانی کاربرد داشته است.

از قدرت تضاد در فنگ شویی محوطه بیرونی خانه استفاده کنید :

نماد یینگ و یانگ از یک دایره که با مرز منحنی واری از هم جدا شده اند تشکیل شده است،شما هم می توانید از الگوی این خط منحنی در طراحی محوطه بیرونی و فضای بیرونی استفاده کنید. همچنین بهتر است تا جای ممکن حصار کشی ها با این الگو شکل بگیرد.

در فنگ شویی فضای بیرونی تعادل را حفظ کنید:

برای ایجاد فنگ شویی در محوطه بیرونی باغ ویلا و حتی دکوراسیون داخلی خانه باید تعادل را حفظ کنید برای مثال اگر فضایی تاریک دارید، سعی کنید با نورپردازی آن را به تعادل برسانید.  

محوطه بیرونی را نور پردازی کنید :


 برای اینکه  محوطه باغ و فضای بیرونی خانه تان را از نیرو های بد در شب و هوای تاریک امان نگه دارید نورپردازی کنید.برای اینکه فنگ شویی ها در درست ترین حالت ممکن ایجاد شوند باید نورپردازی ها به صورت هماهنگ ،یعنی در یک خط مستقیم و ترجیحا قرینه ایجاد شوند.