انواع نورپردازی باغ ویلا

نورپردازی باغ ویلا یکی از اقدامات حائز اهمیت به شمار میرود چرا که نورپردازی علاوه بر نمای زیبایی که به باغ ویلا می بخشد میتواند امنیت باغ ویلا را تا حد زیادی بالا ببرد.در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع نورپردازی آشنا کنیم.

نورپردازی به طرف پایین:

نورپردازی به سمت پایین نوری روی سطح زیرین به وجود می آورد،در واقع این کار باعث می شود توانایی دید در شب و ضریب امنیت و اطمینان افزایش یابد.برای جلوگیری از خیرگی چشم در نورپردازی پایین از حباب هایی که قدرت کمتری دارند استفاده می کنند.تابش نور به طرف پایین،بازتاب بیشتری را به چشم برمی گرداند که یک عیب محسوب می شود و برای رفع آن از نور سندبلاست استفاده می کنند تا نور به اطراف پراکنده و پخش شود. این نورپردازی برای روشنایی مجسمه ها،آلاچیق،میزناهارخوری،و چمن و... استفاده می شود.

این نورپردازی که از سمت پایین اشیا به سمت بالای آن می تابد،به دلیل اینکه با جهت نور در روز معکوس است توجه زیادی را جلب می کند. نصب لامپ ها به صورتی می باشد که پرتو های نوری دقیقا روی نقطه دید نباشد و کمی پایین تر از آن قرار گیرد.در مکانی که چندین نقطه دید وجود دارد و نورپردازی کل مورد نظر است باید تمرکز کرد، درخشندگی داخلی و خارجی کاسه چراغ باعث کاهش خیرگی چشم در نقاط مختلف می شود.

بیشترین نورپردازی که در باغ ویلاها استفاده می کنند این نورپردازی می باشد و نصب آن تقریبا در همه جا ممکن است.با نورپردازی به سمت بالا اثرات متفاوتی را می توان ایجاد کرد برای مثال :نور های تأکیدی، نور های کامل،نورپردازی برای تأکید به روی بافت 

نورپردازی برای تأکید به روی بافت:


این مدل از نورپردازی برای مواردی مانند نمای خانه،درختان،مجسمه و دیوار به کار می رود.این نورپردازی در جایی که بافت از یک سمت قابل مشاهده است، استفاده می شود.این نورپردازی در برخی مواقع نورپردازی بافتی"Grazing" نامیده می شود و تأکید خاصی روی بافت و رنگ دارد.

نورپردازی در کنار یک درخت ستونی مانند کاج، تاکید بر بافت شاخ و برگ درخت می باشد.اما نورپردازی به سمت بالا کنار تنه درختان، رنگ و الگوی پوست درخت و تأکیدی بر بافت،درخت است.از اصلی ترین کاربردهای این نورپردازی روی دیوار آجری و سنگی می باشد . قرار دادن لامپ ها نزدیک دیوار به منظور  نشان دادن برآمدگی های سطح مانند: بندکشی ها و ملات و.. است.


نور پردازی کامل:

 نوری که سطح دیوار را کاملا می پوشاند wall washing می باشد که کاربردهای زیادی دارد.در باغ های قدیمی که پوشش یا نقاشی دیوار، بافت خاصی نداشت از این نور استفاده می کردند.
 نورپردازی به شیوه washing توجه را به سمت رنگ یا انعکاس نور دیوار جلب می کند، و محیطی دوستانه و صمیمی ایجاد می کند.مهم ترین نکته برای ایجاد فضای دوستانه مخصوصا در محیط کوچک استفاده از نوری کم ارتفاع است که نقش و نگارهایی زیبا و چشم نوازی را به وجود می آورد. و باید بدانید برای نورپردازی آبنماها استفاده می شود.البته باید به خاطر داشته باشید که این نوع نورپردازی وقتی شما د راهرو قدم می زنید و یا از پنجره به بیرون نگاه می کنید، باعث ایجاد خیرگی می شود.

خصوصیات نورپردازی یک باغ ویلا و یا خانه،به انتخاب نوع لامپ مربوط می شود. غیر متداول ترین این نوع نورپردازی استفاده از flood lighting،نور کوچک یا نور رو به پایین است که نور را پراکنده می کند. 

در سایت املاک پدر باغ ویلاهایی با بهترین نورپردازی و بهترین قیمت در شهریار و ملارد توسط مشاوران باتجربه به فروش می رسد.