جکوزی چیست

یک شرکت آمریکایی تولیدکننده وان حمام گردابی به نام جکوزی می باشد که وان حمام با جت‌های آب ماساژدهنده اولین محصول این شرکت بود.برادران جکوزی بنیان گذاران این شرکت بودند.

این دسته از محصولات با نام جکوزی که نامی تجاری می باشد و همچنین با نام‎‎‎‎‎هایی از جمله وان آب گرم چرخان و حوض آب چرخان شناخته می‌شوند.جکوزی یک محیط بسته همانند حوضچه می باشد که آبی که در آن موجود است، جهت ماساژ دادن عضله‌های مختلف بدن با فشار زیاد توسط پمپ‌های قوی از طریق لوله‌‎های قرار داده شده در بخش های مختلف دیواره به داخل حوضچه هدایت می شود.افراد برای رفع خستگی از جکوزی و ماساژ آبی استفاده می کنند.از روش هایی که برای درد های عضلانی و درد استخوان ها و مفاصل بسیار تاثیرگذار است،ماساژ در زیر آب می باشد که یکی از بهترین روش های درمانی می باشد.برای استفاده از جکوزی باید در داخل حوضچه قرار گرفت و اعضای بدن را به صورت تناوب در مسیر فواره هایی که در زیر آب قرار دارند، قرار داد. جکوزی دارای یک یا چند پاشویه و یا همان پله می باشد تا افراد بتوانند بر روی آن بنشینند وعمل ماساژور ماهیچه پا وپشت را در تماس با آب پرفشار همراه با هوا انجام دهند. برای تزیین آن بیشتر از سرامیک و کاشی استفاده می‌ کنند.

  • اجزای جکوزی :

  1. بدنه اصلی جکوزی
  2. شیرآلات
  3. موتور اصلی خروج آب از نازل‌ها
  4. لوله‌های هدایت‌کننده آب به نازل‌ها
  5. قسمت زیر آب جکوزی
  6. نازل‌های خروج آب جکوزی 
  7. شاسی نگهدارنده بدنه جکوزی که باید از جنس ضد آب تهیه شود.
  • کاربرد های استفاده از جکوزی:

  1. پرتو درمانی
  2. گرما درمانی 
  3. صرفه جویی در مصرف آب زمان استحمام
  4. ماساژ تراپی جهت درمان دردهای عضلانی و رفع خستگی 

جکوزی‌های جدید دارای تجهیزاتی از جمله چراغ های زیر آب، چراغ های پس زمینه، ماساژور، اسپیکر ضدآب، ریموت کنترل، بالشتک زیرسری، سیستم تزریق گاز ازن و صفحه کنترل کامپیوتری می‌باشند.

امروزه بیشتر افرادی که قصد خرید باغ ویلا در شهریار و خرید باغ ویلا در ملارد و محمدشهر را دارند، به وجود استخر و جکوزی در محوطه باغ اهمیت ویژه ای می دهند،املاک پدر با ارائه ی باغ ویلاهایی که دارای استخر و جکوزی با آپشن های مدرن و مجهز است در خدمت شما عزیزان می باشد.