روف گاردن چیست؟


روف گاردن تکنولوژی جدیدی می باشد که امروزه بر پایه سقف سبز به وجود آمده است و بر روی تراس ها و پشت بام ها ساخته می شود،روف گاردن همان بام باغ یا باغ در بام می باشد، که به منظور ایجاد فضای سبز در پشت بام ها می باشد.تا بدین وسیله به گونه ای طبیعت را وارد زندگی کرده و از آن بهره لازم را برد.در نتیجه به هر گونه فضای سبزی که بر روی پشت بام ساخته شود، روف گاردن گفته می شود و شامل مجموعه ای از آلاچیق ها، آبنما، مبلمان باغی، سایبان، محصولات کشاورزی و گیاهان سبز با توجه به مساحت موجود می باشد.


مزایای روف گاردن:

از مزیتهای روف گاردن میتوانیم مواردی را نام ببریم از جمله: کاهش آلاینده ها، کنترل دما، کاهش مصرف انرژی و استفاده از آب باران، کاهش جذب حرارت ساختمان  و پاکسازی هوا می باشد، و همچنین معماری ساختمان را بالا می برد و باعث زیباتر شدن شهر می شود.
روف گاردن باعث می شود پوشش های گیاهی رشد داشته باشند و به کشت محصولات کشاورزی پرداخته و کمک شود به دلیل اینکه در ساخت و ایجاد آن از مواد مقاوم و سبک استفاده می کنند. همچنین محیطی زینتی، دکوراتیو و تفریحی ایجاد می کند و  می توان زیستگاه مناسبی برای حیوانات ایجاد کرد.

از مزیت های دیگر  روف گاردن این است که در فضای ساختمان منظره ای خاص، سرگرم کننده، جالب و متفاوت به وجود می آورد  و باعث بالا رفتن ارزش ساختمان شده و می توان با مدیریت آب باران، پایداری ساختمان را افزایش داد. از آنجایی که در طول روز به مقدار کافی نور آفتاب وجود دارد، روف گاردن این امکان را فراهم می کند تا محیطی آرام برای استراحت ایجاد شود.

برای ایجاد روف گاردن رعایت یک سری از اصول الزامی به شمار میرود از جمله:

  1. طراحی و اجرا روف گاردن(بام باغ)
  2. نحوه ایجاد روف گاردن
  3. خاک مناسب برای روف گاردن
  4. مصالح و متریال مناسب برای روف گاردن
  5. تقسیم بندی وزن در روف گاردن
  6. عملیات ایزولاسیون روف گاردن
  7. نحوه زهکشی در روف گاردن
  8. روف گاردن و انجام فیلترینگ
  9. وجود آلاچیق در روف گاردن
  10. گیاه مناسب روف گاردن

مشاوران املاک پدر با چندین سال تجربه در زمینه خرید و فروش باغ ویلا در شهریار و ملارد و محمدشهر شما را در خرید باغ ویلا یاری می کند.