سم پاشی گیاهان و درختان

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن علف های هرز و آفت های باغ و حیاط خانه سم پاشی می باشد.در بیشتر مواقع با انجام این کار در زمان مناسب خود نتیجه ای که مطلوب می باشد را نمی گیریم و این به دلیل عدم رعایت نکات در سم پاشی می باشد به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به چند مورد از کارهایی که در هنگام سم‌پاشی باید رعایت نمایید اشاره کنیم.


دمای مناسب برای سم پاشی:

یکی از نکات مهم در سم پاشی دمای مناسب می باشد که بسیار تاثیرگذار است. برای مثال سم های موجود در سیستمیک در دمای بین 17 الی 30 درجه اثر می کنند به همین دلیل اگر دما پایین باشد سم پاشی تاثیر گذار نمی باشد و شیره آوندی گیاه به درستی عمل نمی کند. باید توجه کرد که در دماهای بالا سم پاشی درست نمی باشد به دلیل این که تا گیاه سم را به خود جذب کند بر اثر حرارت بالا تمام سموم تبخیر می شود، مخصوصا در فصل تابستان در هنگام روز که هوا گرم می باشد سم پاشی اشتباه است.


دریچه نازل:

در هنگام سم پاشی باید به فشار و اندازه آن دقت فرمایید چون اگر فشار زیاد باشد به برگ های گیاه و درختان آسیب می زند و برگ ها به زمین می ریزند، در این حالت معمولاً پشت برگ‌ها خشک می‌ماند و مخصوصا در سم‌های تماسی باعث بی تأثیر شدن آن می شود، پس بهتر است دریچه نازل را به صورت پودری با فشار مناسب قرار دهیم تا هم از هدر رفتن سم جلوگیری شود و سم به تمام بخش‌های گیاه برسد.

آب مناسب سم پاشی:

در هنگام سم پاشی از آب های خالص برای تاثیرگذاری بهتر استفاده کنید. آب هایی که دارای املاح زیاد و همچنین آلوده می باشند بر روی سموم اثر خواهند گذاشت به‌طوری که ممکن است در اثر تغییر زیاد پی اچ محلول سم بر روی گیاهان تأثیر منفی داشته باشد.

انتخاب نوع سم:

برای تهیه و خرید سم های کشاورزی حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید و با مشاورانی که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند مشورت نمایید.سم‌هایی با مارک‌های معتبر از جمله مارک بایر آلمان خریداری کنید و قبل از مصرف روی بسته را مطالعه کنید و مطابق آن عمل کنید. کم یا زیاد کردن در مصرف، باعث کاهش کارایی سم خواهد شد هنگام خرید سم به تاریخ انقضاء توجه و از خرید سموم  که تغییر رنگ داده اند و یا دارای نشتی رسوب دار می باشند خودداری نمایید.  

در لیست باغ ویلاهای سایت املاک پدر بهترین باغ ویلاها در شهریار و ملارد و زیبادشت و محمدشهر برای خرید با بهترین شرایط و امکانات وجود دارد.