گل های آپارتمانی

زندگی در دنیایی که تکنولوژی در همه جای آن فراگیر شده است مردم را بر آن داشته تا از زندگی در خانه های ویلایی و باغ ویلاها به آپارتمان ها روی بیاورند. از آنجایی که بیشتر مردم به گل و گیاه علاقمند هستند در سال های اخیر شاهد توجه ویژه مردم به گل های آپارتمانی هستیم که در این مقاله تعدادی از گل ها را برای شما معرفی می کنیم:

برگ انجیری:

این گل برای افراد مبتدی گیاه مناسبی می باشد و در هوای مرطوب و گرم رشد می کند و همچنین تغییرات درجه حرارت را به راحتی قبول می کند. نور دلخواه این گیاه نزدیک پنجره با نور غیرمستقیم و نیم سایه و نیم آفتاب می باشد، اما نباید مستقیم مقابل اشعه آفتاب باشد. اگر در برگ های این گیاه بریدگی های به وجود بیایید به دلیل کاهش نور می باشد. قبل از آبیاری رطوبت سطح خاک را چک کنید و بیش از اندازه آبیاری نکنید چون مضر می باشد. همچنین سطح خاک در فاصله دو آبیاری باید خشک شود.

                                                                    

کالانکوئه:

گیاه کالانکوئه در هوای خنک وارد بازار می شود. رنگ گل های آن نارنجی،صورتی، زرد، قرمز و سفید میباشد. فصل پیدایش گل از اوایل پاییز تا شروع هوای گرم است، اگر این گل را در خانه خود که بدون نور و تهویه می باشد نگهداری فرمایید گلدهی آن کم می شود. جای مناسب آن برای نگهداری بالکن، تراس و پشت پنجره و کنار پنجره است.

گیاه کالانکوئه از اوسط فصل پاییز تا شروع گرما رشد می کند و زیبایی آن در روزهای پاییز بسیار لذت بخش می باشد.کالانکوئه یک گیاه روز کوتاه است در واقع برای گلدهی به دو روز کوتاه نیاز دارد، افزایش تعداد روزهای کوتاه باعث افزایش تعداد گل ها می شود.پس از گلدهی، مجددا در منزل میتوان آن را به گل نشاند که باید ساقه را از محلی که گل ندارد هرس کرد و گلدان را در هوای خنک و روز کوتاه قرار داد. قبل از آبیاری حتما خاک را چک کنید تا گل ها به خاطر آبیاری زیاد ریخته نشوند و بهتر است این گیاه هر روز آبیاری شود.شما می توانید از این گیاهان در گلخانه های باغ ویلای خود در شهریار و ملارد هم استفاده کنید.

                                                                                

حسن یوسف:

گیاه حسن یوسف یک گیاه پررشد و همیشه سبز می باشد. برگ های این گیاه رنگارنگ و به دلیل زیبایی خاصی که دارد آن را متمایز می کند. در فصل تابستان این گیاه را می توان در زیر سایه درخت کاشت. برای اینکه برگ های این گیاه در منزل و یا در گلخانه ی باغ ویلا تغییر رنگ ندهند باید در محل روشن نگهداری شود. در مواقعی که خاک گلدان خشک می باشد آب دهید و این گیاه در نور زیاد و سایه کم رشد نمی کند.

در فصل تابستان و زمستان این گیاه را زیاد آبیاری نکنید تا از سیاه شدن ساقه ها جلوگیری شود به دلیل اینکه در خانه تهویه مناسبی نمی باشد. بهترین نور،نور فیلتر شده پنجره جنوبی می باشد ولی پنجره شمالی نیز مناسب تر است. در سایه کم و نور زیاد رشد نمی کند، نور کم باعث می شود برگ ها رشد نکنند و زرد بشوند و نور مستقیم باعث کم رنگ شدن برگ ها می شود.

                                                                               

 پوتوس:

گیاه پوتوس برای نگهداری در اداره ها و کارخانه ها و شرکت ها که دارای نور کمی می باشند بسیار مناسب است. پوتوس در نیم سایه بهتر رشد می کند. این گیاه را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید و اجازه دهید خاک سطح گلدان در زمان بین دو آبیاری خشک شود و سپس آبیاری نمایید. زهکش گلدان را مرتبا بازدید کنید. آبیاری زیاد باعث زرد شدن ساقه و پوسیدگی می شود.