آکواریوم

یکی از محبوب ترین نمادهای طبیعت که در باغ ویلا ها و منازل استفاده میشود آکواریوم می باشد که در دکوراسیون محیط نقش زیبایی را ایجاد می کند. بسیاری از افراد به دلیل علاقه مند بودن برای ساختن آکواریوم خودشان اقدام  می کنند ، اما باید توجه داشت که قبل از ساخت آن باید مهارت هایی که برای نگهداری آکواریوم لازم می باشد را کسب کنند.

آکواریوم با ماهی های زیبا و رنگارنگ نه تنها فضای محیط را دانشین تر می کند بلکه جذابیت بصری محیط را افزایش می دهد، و از حضور در آن مکان احساس آرامش می کنید. یکی از نکات مهمی که باید بدانید این می باشد که با توجه به آب و هوای محل زندگی خود و فضای انتخاب شده برای نگهداری  باید چه جانورانی را انتخاب و خریداری فرمایید. همچنین باید بدانید جانوران آبزی همانند انسان ها ویژگی های خاص خود با رژیم های غذایی متفاوت را دارند و در این شرایط همه گونه ها نمی توانند در کنار یکدیگر و در یک آکواریوم نگهداری شوند.

قبل از اقدام به خرید باید تصمیم بگیرید که تمایل به نگهداری ماهی های سرد و یا گرم آبی دارید ولی بهتر است در مرحله اول  ماهی هایی را انتخاب کنید که نگهداری از آنها آسان می باشد. به عبارتی ابتدا این تغییر در محیط خانه و مهمانان جدید را با ماهی هایی که دردسر کمتری دارند تجربه کنید و بعد به سایر ویژگی ها مانند زیبایی بیشتر و موارد دیگر بپردازید.

بهترین ماهی های سرد آبی خرید گلدفیش ها می باشد و در اندازه و رنگ های مختلفی وجود دارند و نگران یک دست شدن ماهی های آکواریوم تان نخواهید بود.  خوراکی هایی را که اندازه دهانشان می باشد می خورند و مهاجم نیستند.  اگر گلدفیش ها را انتخاب کرده اید باید هنگام خرید شن برای کف آکواریومی که محل زندگی جدید ماهی هاست، شن هایی را خریداری کنید که خیلی درشت نباشند.

اگر برای اولین بار می باشد که می خواهید آکواریوم تهیه کنید بهتر است ماهی های ارزان قیمت را خریداری کنید تا اگر مشکلی پیش بیایید هزینه زیادی را از دست نداده باشید.

اگر فضای خانه و باغ ویلایی که در مناطق شهریار و ملارد دارید بزرگ می باشد می توانید از آکواریوم های بزرگ استفاده کنید تا نما را زیباتر جلوه دهد همچنین می توانید سوارترها را انتخاب کنید زیرا رنگ زیبا و همچنین دم شمشیری شکلی که در نوع نر سوارترها وجود دارد، آنها را به یکی از منحصر به فردترین گونه های آبزیان تبدیل کرده است. 

اگر می خواهید طول عمر ماهی تان زیاد باشد می توانید ماهی کوری یا گربه ماهی های کوری بخرید این موجودات تمیز می باشند و متابولیسم بدن ماهی کوری ها تحت تاثیر تغییرات نور نیست و باعث می شود 30 درصد از مصرف انرژی کاهش پیدا کند، در هنگام خرید این جانور آبزی به این نکات توجه کنید که بهترین بستر برای زندگی آنها، ماسه می باشد اما استفاده از بستر شنی که دانه های گرد و صیقلی داشته باشد هم مناسب است. همچنین باید این ماهی ها را در گروه های چهارتایی به بالا خریداری کنید تا در آکواریوم شاداب تر و سرحال باشند .