نمای ساختمان های دو طبقه

در گذشته بیشتر افراد ساختمان هایی با نماد دو طبقه را برای ساخت در نظر می گرفتند و شروع به طراحی می کردند. اما امروزه به دلیل اینکه در سطح شهر فضا و زمین خالی کم می باشد ساخت اینگونه ساختمان ها کم شده است. به همین علت امروزه ساختمان هایی با نماد دو طبقه کمتر دیده می شود و قدیمی شده اند وبیشتر  آن ها نیاز به بازسانی دارند.

بیشتر افراد رغبت دارند که نمای خارجی ساختمان های خود را با نمای کلاسیک یا همان رومی طراحی کنند. در نمای کلاسیک از سنگ های ساختمانی با مدل های متفاوت و زیبا و با قیمت های بالا استفاده می کنند. در واقع یکی از لوکس ترین و زیباترین نماهای خارجی نمای رومی می باشد. امروزه علاوه بر نمای ساختمان های دو طبقه از نمای رومی در طراحی نمای ساختمان های ویلایی و چند طبقه و حتی باغ ویلاها استفاده می شود.

مناسبترین گزینه برای سرمایه گذاری در ساخت و ساز ساختمان ،پرداخت هزینه برای نمای ساختمان می باشد. همانطور که می دانیم ارزش هر ساختمانی در مرحله اول طراحی یک نمای شیک و زیبا می باشد که جلب توجه می کند،ولی امروزه طراحی ساختمان های دو طبقه هزینه بسیار زیادی دارد پس بهتر است قبل از انتخاب، از نمونه هایی که در ایران می باشد دیدن فرمایید تا بهترین گزینه خودتان را پیدا کنید.

  •  ترکیب چوب و فلز:

اگر با دقت مشاهده کنید متوجه می شوید که ویلاهای شمال ایران و خانه های ویلایی و باغ ویلاها در شهریار نمای ساختمانشان دو طبقه می باشد و بیشتر آن ها به صورت دوبلکس طراحی شده اند. به دلیل استفاده از مصالح چوب و سقف شیروانی نمای این ساختمان ها قابل توجه می باشد عموما از چوب برای پله و نرده های چوبی و سقف و نمای چوبی و از فلز برای پوشش فلزی سقف شیب دار که بسیار مقاوم نسبت به تمامی شرایط آب و هوایی هستند و همچنین به راحتی نصب می شوند و سبک هستند  استفاده می شود .

                                                                     

  • آجری و سنگی:

برای ساخت و نماسازی ساختمان از مصالح های متفاوت و گوناگونی استفاده می کنند. از مصالح های قدیمی که هم اکنون هم از آن به عنوان مصالح اصلی در ساخت باغ ویلا در ملارد  استفاده می شود آجر و سنگ می باشد.نمای ساختمان دو طبقه آجری و سنگی دارای زیبایی منحصر به فردی است و برای محیط های مختلف و اقلیم ها مناسب است.