یکی از قدیمی ترین شهرک های منطقه شهریار، شهرک والفجر می باشد، خیابان هایی که در این شهرک واقع شده اند دارای درختان چنار که چهره ای زیبا و متفاوت به آن بخشیده اند . این شهرک دارای 683 قطعه می باشد که این قطعات دارای اسناد شش دانگ و قابلیت انتقال قطعی دارند که بیشتر قطعات آن 1000 متری و 1200 متری هستند.

شهرک والفجر در ابتدا به شهرک ویلایی زمرد معروف بود و در سال  1359 به کوی والفجر تغییر نام یافت. این شهرک به دلایلی از جمله طرح کمربند سبز تهران و جنگ نحمیلی شهرک صنعتی محسوب می شود اما با وجود هنوز می توان ویلاهایی با قدمت  30 و 40 ساله که یادگار اصالت سبز این شهرک فوق العاده زیبا هستند را مشاهده کرد. در شهرک والفجر باغ ویلاهای لوکس زیادی وجود دارد که در سایت املاک پدر می توانید آن ها را مشاهده و با بهترین قیمت خریداری فرمایید.

در این شهرک با خارج شدن از شهرک صنعتی ،باغ ویلاهای جدیدی ساخته شده است که باعث سرسبزی بیشتر و کم شدن آلودگی هوا می شود. همسایگی این شهرک با شهرک تیسفون و ملارد ویلای شمالی و جنوبی موقعیتی عالی را برای دارندگان باغ ویلا در این شهرک ایجاد کرده است. زمین هایی که در این منطقه ساخته شده اند  با توجه به شرایط و مکان مورد نظر از متری 250000 تا 700000 در نوسان می باشند. 

شهرک تیسفون در جنوب شهرک اندیشه، بین شهرستان ملارد و شهریار واقع شده است و یک شهرک ویلایی محسوب می شود. این شهرک تنها شهرک غرب استان تهران می باشد که یکی از گران قیمت ترین و شیک ترین شهرک های این منطقه می باشد و شهرکی مناسبی برای ساخت و خرید باغ ویلا در شهریار می باشد همچنین این منطقه یکی ازمناطق امن می باشد.

این شهرک دارای 242 قطعه است که بیشتر آن ها دارای مساحتی معادل 1000متر می باشد که دارای اسناد شش دانگ با کاربری باغ ویلا می باشد،که باعث شده ویلاهای لوکس در این منطقه  ساخته شود.  با جواز شهرداری و جهاد کشاورزی  و همچنین پایان کار قانونی شهرداری ساخت و ساز در این منطقه انجام می شود تا برای مشتریان و خریداران مشکلی پیش نیایید.