یکی از شهرهای استان تهران وحیدیه می باشد. این شهر در بخش مرکزی شهرستان شهریار واقع شده است و در ۱۰ کیلومتری شهر شهریار قرار دارد .و یکی از مناطقی می باشد که دارای سابقه چندین هزار ساله است و دارای زمین های کشاورزی و آب و هوای معتدل در بیشتر ماه های سال است به همین دلیل مورد توجه افراد برای خرید ساخت و خرید باغ ویلا شده است.

قدیمی ترین آثاری که هم اکنون هم برجا مانده است تپه باستانی جوقین می باشد که بخشی از آثار آن در موزه ایران باستان است، و از قدیمی ترین حکایات آثار حیات انسانی می توان سکونت سیلک در حدود 3800 تا 4000 سال قبل در این منطقه را نام برد. از مکان های تاریخی شهر وحیدیه می توان به قلعه یزدگرد سوم اشاره کرد و امام زاده قاسم و مهدی جز مکان های زیارتی می باشد.

مطابق آخرین سرشماری که در سال 1385 انجام شد، جمعیت این منطقه برابر 29500 است که در سال 1355 برابر 3867 بوده است. جمعیت شهر وحیدیه در طی چندین سال اخیر افزایش پیدا کرده است و این به دلیل مهاجرت بیشتر افراد از استان های دیگر به استان تهران و شهرهای اطراف تهران برای دست یابی به مشاغل و افزایش درآمدشان است و یکی از دلایل مهاجرت شان بالا بودن قیمت مسکن بوده است. 

جمعیت رده ی سنین 10 تا 29 سال در این منطقه 4.83 درصد می باشد که به دلیل نیروی کار و بالای بودن ظرفیت جوانان می باشد​ که توجه بیشتر مسئولین را به خود جلب کرده است.
شهر وحیدیه از به هم پیوستن پنج روستای جوقین، قصطانک، شفیع آباد، قصبه، اسماعیل آباد و محله وحدت در سال 1355 تشکیل شده است که در فاصله 8 کیلومتری شهرستان شهریار واقع است.  ارتفاع آن از سطح دریا 1120متر و شیب شهر از شمال به جنوب می باشد، این شهر در داخل زمین های کشاورزی و باغ ها شکل گرفته است که باغ ویلا های زیادی در این منطقه در سایت املاک پدر برای فروش وجود دارد.

سازمان های زیادی در کارهای عمران شهر نقش دارند که وظایف مربوط به خود را انجام می دهند ولی یکی از مهمترین و موثرترین سازمان ها که در عمران و توسعه شهر نقش به سزایی دارد شهرداری می باشد. توسعه فضاهای سبز، تاسیسات فاضلاب شهر، حفاظت شهر،عبور و مرور و بهبود کیفیت آن، توسعه عمومی شهر و بهبود شرایط زیست که بر عهده سازمان ها و ادارات شهر نیست، در حوزه ی وظایف شهرداری می باشد.

طبق قانون، شهرداری با ارائه ی برنامه ی پیش بردی و محاسبه ی هزینه های یک ساله در قالب بودجه برنامه ریزی کرده و افزایش در آمد را نیز در برنامه پیش بردی لحاظ می کند .