معرفی دهکده ویلایی کردزار

یکی از سرسبزترین و بهترین مناطق شهریار دهکده ویلایی کردزار می باشد که این روستا در دهستان کردزار و در غرب شهریار واقع شده است. قدیمی ترین باغ های استان تهران در این روستا می باشد و مطابق آخرین سرشماری که در سال 1385 انجام شد جمعیت آن 3110 نفر است.

دهکده ویلایی کردزار از جنوب به شهر امیریه، از شمال به شهرک اندیشه فاز یک و جاده شهریار به سمت ملارد، از شرق به روستای ابراهیم آباد و از غرب به روستای کردامیر ختم می شود. قابل توجه است که بافت اصلی این روستا همان بافت قدیمی می باشد و تغییری در آن ایجاد نشده است.

کردزار از لحاظ آب و هوایی بسیار معتدل و مناسب می باشد و اطراف آن باغ های زیادی وجود دارد که بیشتر باغ ها با گذشت زمان تغییراتی در آن ها ایجاد شد و تبدیل به باغ ویلاهای اطراف شهریار گردید.

یکی دیگر از مزیت های این روستا وجود آب های زیرزمینی می باشد که این منطقه را نسبت به مناطق دیگر شهریار سرسبز تر کرده است. از محصولات کشاورزی این روستا می توان به زردآلو ،گوجه سبز و ... اشاره کرد. و همچنین به خاطر داشتن آب‌های سطحی و زیر زمینی خوب توانسته است باغات خوبی نسبت به سطح استان پرورش دهد.

دهکده ویلایی کردزار در چندین سال گذشته با شهرداری وشورای امیره مدیریت می شد، اما در سال 1394 با عنایت فرمانداری شهرستان و شورا و اهالی دهکده ویلایی کردزار دارای دهیاری مستقل گردید.

بیشتر باغ ویلاهایی که در دهکده ویلایی کردزار به فروش می رسند در لیست باغ ویلاهای املاک پدر وجود دارند. خرید باغ ویلا در شهریار در منطقه کردزار با متراژ های مختلف و طراحی های متفاوت در املاک پدر به صورتی که تمام سلیقه ها را پوشش می دهد.