طراحی استخر مستطیلی شکل

برای اینکه در حیاط ویلای خود استخری با هزینه کم طراحی کنید و مهم تر از همه اینکه فضای زیادی را برای ساخت آن اشغال نکنید بهتر است از طرح های مستطیلی شکل که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و مناسب منازل مسکونی می باشد استفاده کنید. همچنین برای طراحی استخر در ویلای خود می توانید از طرح های مختلف با سایزهای متفاوت استفاده کنید،  البته اندازه آن به فضای مورد نظر شما بستگی دارد ،

استخر در محوطه باز ویلاها  با استفاده از بتن ساخته می شود که هزینه زیادی را در بر می گیرد، هزینه ساخت استخر بتنی داخل زمین همراه با هزینه بتن ریزی،گود برداری، نازک کاری، عایق بندی و ... بدون در نظر گرفتن نصب سیستم های تصفیه و گرمایشی نزدیک به بیست میلیون می شود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم  هزینه ساخت استخر مستطیلی کم می باشد و بیشتر افراد لبه های استخر را با استفاده از وسایلی از جمله سنگ، چوب و کاشی تزیین می نمایند تا زیبایی آن را دو چندان کنند ولی باید دقت کرد که گوشه های استخر تیز و همچنین لیز نباشند.

عکس مقابل استخری در باغ ویلای واقع در محمدشهر را نشان می دهد که به صورت مستطیلی شکل طراحی و اجرا شده است این گونه استخرها در باغ ویلا های اطراف تهران بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

                                                                  

قرار نیست طراحی استخر در منازل مسکونی حتما در فضای باز باشد بلکه در محیط های سربسته و سرپوشیده هم می توانید یک استخر لوکس طراحی کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید استخر زیر با طرح مستطیل شکل و کفپوش چوبی یک فضای خوبی را برای افراد بعد از شنا ایجاد کرده است، در طراحی استخر فقط خود استخر نباید مورد توجه قرار بگیرد بلکه فضای اطراف نیز به همان اندازه می باشد.

                                                               

در فضاها و محوطه های کوچک هم می توانید مطابق سلیقه خود یک استخر کامل و لوکس مستطیلی شکل طراحی کنید.

در باغ ویلاهایی که با متراژ های پایین ساخته می شوند استخرها با سایزهای کوچکتری نسبت به حد معمول تعبیه خواهند شد، تصویری که مشاهده می کنید استخری در یکی از باغ ویلاهای شهریار که مستطیلی شکل طراحی شده است.

                                                               

یکی دیگر از مدل های استخر مستطیلی شکل ، استخر بدون لبه می باشد که باعث می شود در این گونه استخرها، طبیعت با نمای بهتری دیده شود، به چنین طرح هایی، استخرهای بی نهایت یا بی مرز گفته می شود که توجه زیادی را به خود جلب می کند.

                                                           

برای اینکه استخر شما دید بیشتری را به خود جذب کند بهتر است دیواره های اطراف آن را با استفاده از وسایل مناسب طراحی و تزیین کنید و برای هزینه کمتر هم می توانید از بهترین رنگ ها از جمله رنگ خاکستری و یا رنگ های صورتی و نارنجی که بسیار شاد می باشند استفاده کنید .