به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: در ابتدای امر که وارد اتحادیه املاک شدم، 160 میلیون بودجه داشتیم، در حالی که باید 220 میلیون حقوق پرداخت می کردیم و در این وضعیت مثل همیشه اعضای اتحادیه به یاری ما شتافتند.

وی تصریح کرد: صاحبان جواز باید مدارک مربوط به قرارداد را به مدت 5 سال در دفتر املاک خود بایگانی کنند تا در صورت به وجود آمدن مشکل بتوانند پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: مشاوران املاک نباید به هیچ وجه بِیع دریافت کنند، چراکه این بِیع باید به مالک یا مستاجر داده شود و گرفتن آن از سوی مشاوران املاک غلط است. 

وی با بیان این‌که هیچ یک از مشاوران نباید پس از تنظیم قرارداد و امضای آن، قرارداد را پیش خود نگاه دارند، افزود: هنگامی که قراردادی تنظیم می‌شود، حقی ایجاد خواهد شد و در صورتیکه به هر دلیلی قرارداد از سوی طرفین فسخ شد، مشاوران باید علاوه بر حق خود، حق دادرسی را نیز دریافت کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد:‌ در واقع مردم باید به اهمیت و ارزش مشاوران اشراف کامل پیدا کنند و بدانند که مشاوران در تعیین سرنوشت زندگی آنها نقش بسزایی را ایفا می کنند.

خسروی خطاب به مشاوران املاک گفت: شما مشاوران املاک مقام ویژه ای دارید، زیرا مردم به شما اعتماد می‌کنند و شما باید به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشید و آنها را راضی نگاه دارید. از این رو مشاوران در یک معامله نباید به هیچ عنوان هزینه‌های جاری شامل آب، برق، گاز و ... را پیش خود نگاه دارند و خود را درگیر حاشیه‌ها و مشکلات ناشی از آن نکنند.