زیباسازی حیاط و باغ ویلا

هنگام ورود در بیشتر خانه های ویلایی و حتی آپارتمان ها با حیاط روبه رو می شویم در واقع ورودی هر منزلی مقدمه آن می باشد. بیشتر افراد برای زیباسازی محوطه و حیاط خود روش هایی را انتخاب و پیاده سازی می کنند در این مطلب قصد داریم چندین روش مناسب و کم هزینه را  برای حیاط سازی معرفی نماییم.

فضای سبز:

یکی از شیک ترین و پرکاربردترین طراحی هایی که برای محوطه حیاط و باغ ویلا ها به کار برده می شود فضای سبز می باشد در این نوع از طراحی گیاهان گلدار و گل  های زینتی نقش به سزایی دارند و همچنین نوع سنگ فرش و طراحی مسیرهای رفت و برگشت هم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

                                                                        

 آلاچیق:

زیبایی محوطه خود را با استفاده از آلاچیق تکمیل نمایید، استفاده از آلاچیق علاوه بر این که به فضای شما زیبایی می بخشد، نشیمن گاه مناسبی را در فصل های بهار و تابستان و لذت بردن از آب و هوا و گفت و گو با یکدیگر را  برقرار می کند. در ساخت آلاچیق ها تنوع فراوانی وجود دارد که مطابق سلیقه و متراژ محوطه خود می توانید آن را طراحی کنید.

                                                                                                                                   

نورپردازی:

یکی از اقدامات مهمی که می توانید برای حیاط سازی انجام دهید نورپردازی می باشید، نورپردازی علاوه بر این که نمای زیبایی به حیاط و باغ ویلای شما می بخشد امنیت را هم تا حدودی بالا می برد.

بیشترین نورپردازی که در باغ ویلاهای واقع در شهریار و ملارد استفاده می شود، نورپردازی  به طرف پایین می باشد و نصب آن تقریبا در همه جا ممکن است.

نورپردازی باعث می شود تمام محوطه بسیار زیباتر و خاص تر دیده شود و در شب ها جلوه ای خاص را ایجاد می کند که به انتخاب نوع لامپ هم بستگی دارد غیر متداول ترین این نوع نورپردازی استفاده از flood lighting، نور کوچک یا نور رو به پایین است که نور را پراکنده می کند. 

                                                                    

استخر:

در گذشته در بیشتر حیاط ها حوضچه های کوچکی دیده می شد که زیبایی خاص خود را به همراه داشت. امروزه در بیشتر محوطه ها شاهد استخرهایی می باشم که کمک زیادی به زیباسازی حیاط خانه و محوطه می کند.