خرید باغ ویلا در گذشته مختص قشر خاصی از جامعه بود که از شرایط مالی ویژه ای برخوردار بودند. اما امروزه با افزایش قدرت خرید مردم و شرایط آب و هوایی در پایتخت نیاز به تنفس گاهی که به محل زندگی افراد نزدیک باشد از ملزومات محسوب میشود. شهریار ، ملارد و محمدشهر به واسطه آب و هوای فوق العاده و طبیعت زیبا و بکر ، به بستر مناسبی برای ساخت باغ ویلاهای لوکس تبدیل شده اند.در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی را در اختیار افرادی که قصد خرید باغ ویلا دارند بگذاریم تا متناسب با شرایطی که دارند بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنند.

خرید باغ ویلا جهت سکونت دائم

اگر قصدتان از خرید باغ ویلا سکونت دائم در آن است رعایت یک سری از نکات ضروری است. در این مورد باید توجه داشت که باغ ویلا در منطقه ای مجهز به امکانات رفاهی و شهری باشد.وجود فروشگاه و درمانگاه و داروخانه و دیگر امکانات رفاهی از ملزومات است و عدم وجود این مراکز در منطقه ای که قصد خرید باغ ویلا را دارید میتوانید مشکلات جدی را به بار آورد.
در خرید باغ ویلا جهت اقامت دائم لازم است که خریداران به ویلای مسکونی توجه ویژه ای داشته باشند.در باغ ویلاهای تفریحی نوع بنا نیز اهمیت دارد اما نه به اندازه ای که در باغ ویلاهای مسکونی مهم است.متراژ ویلا ، نور گیری فضا ، تعداد اتاق خواب ها ، کف ویلا ، تعداد و جنس کابینت های آشپزخانه ، سرویس های بهداشتی و متریال به کار رفته در ساخت ویلا از مواردی هستند که باید مورد توجه خریداران قرار گیرد.

خرید باغ ویلا مناسب شما در شهریار و ملارد و محمدشهر

خرید باغ ویلای تفریحی

همان طور که از نامش پیداست باغ ویلای تفریحی صرفا جهت گذراندن تعطیلات و استراحت مورد استفاده قرار میگیرد. در نتیجه باغ ویلا در شهریار ، ملارد و همچنین محمدشهر در بیشتر روزهای سال خالی از سکنه میباشد پس باید توجه ویژه ای به امنیت باغ ویلا داشت.  استفاده از سیستم مدار بسته و هوشمند ، حضور سگ های نگهبان در تمامی طول سال واستفاده از  درب های ضد سرقت میتوانند تا حد زیادی امنیت را در باغ ویلا برقرار کنند.
در باغ ویلای تفریحی محوطه بیرونی باغ ویلا از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که هدف از خرید باغ ویلا بهره بردن از هوای سالم و طبیعت است. نوع نورپردازی در باغ ویلای تفریحیی جدی بگیرید چرا که بدون نورپردازی درست استفاده از محوطه بیرونی باغ ویلا در شب عملا غیر ممکن است. امکانات تفریحی اعم از وجود آلاچیق ، باربیکیو و آبنما میتواند در زیباسازی و کارآمدی محوطه بیرونی بسیار تاثیر گذار باشد.
وجود استخر در محوطه بیرونی باغ ویلای تفریحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بیشتر خریداران باغ ویلا در شهریار وجود استخری با قابلیت استفاده در چهار فصل سال را در باغ ویلای تفریحی ضروری میدانند. استفاده از درختان تزیینی ، تنومند و مثمر میوه نیز در زیبا سازی محوطه بیرونی باغ ویلا موثر خواهد بود.