نکات کلیدی جهت خرید ملک

  1. دیدن ملک: یکی از مهمترین نکات در رابطه با خرید هرگونه ملک این می باشد که قبل از تنظیم و امضای قرارداد  حتما ملک مورد نظر را به صورت همه جانبه بررسی و مشاهده فرمایید و با ادعاها و صحبت های نزدیکانتان از رویت آن صرف نظر نشوید. به طور دقیق و بدون رودربایستی همه جا را بازید نمایید به این دلیل که این کار حق قانونی و عرفی هر خریداری می باشد و می توانید هر گونه سوالی که برایتان پیش می آید از کارشناسان مورد اعتماد خود بپرسید تا بتوانید تصمیم درست را بگیرید.
  2.  احراز هویت طرف قرارداد: برای اطمینان از این که آیا مالک اصلی در قرارداد حضور دارد حتما اسناد ملک مورد نظر را به طور دقیق بررسی فرمایید و مشخصات و اطلاعات مالک را با مدارک کارت ملی و شناسنامه مطابقت دهید تا بدین وسیله مطمئن شوید که پای هیچ شخص کاذبی در میان نمی باشد.
  3. در مذاکرات خونسرد باشید: آرامش و خونسردی خود را در طی جریان معاملات حفظ کنید تا بدون هیچ گونه استرسی تمام مراحل قانونی را به طور صحیح پیش ببرید.
  4.  در معامله تان منصف باشید: سعی کنید در هنگام خرید ملکی همه جانبه منصف باشید تا هر دو طرف ضرر نکنید .
  5.  به توافقات شفاهی اعتماد نکنید: در هنگام خرید باغ ویلا و ملک به هیچ گونه توافقات شفاهی که از طرف مقابل ذکر می شود اطمینان نکنید و از بنگاه معاملات درخواست کنید تا تمام حرف های شفاهی را به صورت مکتوب در معامله قید کند برای مثال اگر قرار است کنتور گاز تا تاریخ مشخصی نصب گردد باید در معامله قید گردد. همچنین اگر ملک را به شرط نوساز خریداری کرده اید از بنگاه بخواهید در مبایعه نامه قید کند که ملک نوساز است تا در صورت هر گونه مشکلی بتوانید از راه قانونی اقدام نمایید.
  6. چک کردن قیمت قرارداد: در آخر معامله حتما قمیت قرارداد را با قیمت درج شده که موافقت کرده ایید چک نمایید.
  7. در مقابل هرگونه پرداخت وجه رسید دریافت کنید: در بیشتر معاملات  پرداخت پول و یا چک در چندین مرحله صورت می گیرد و شما باید در مقابل هر وجهی که پرداخت می کنید از بنگاه رسید معتبر دریافت کنید .
  8. معامله در دفتر املاک معتبر: قبل از انجام معامله ای در بنگاه، از اعتبار و مجوز بنگاه املاک مطمئن شوید و جواز کسب بنگاه را رویت کنید.
  9.  تاریخ مشخص برای انتقال اسناد:  برای انتقال اسناد مالکیت و تحویل گرفتن ملک تاریخ مشخصی را با فروشنده هماهنگ کنید و در صورت حاضر نشدن هر کدام از طرفین ضرر و زیانی را تعیین نمایید.
  10.  تعیین تکلیف کشف فساد در حین، قبل یا بعد از معامله

خرید مطمئن در زمینه باغ ویلا نیازمند مراجعه به مشاوران املاک باتجربه و معتبر می باشد مشاورین املاک پدر با ارائه تیمی قوی در زمینه ی تخصصی باغ ویلا، توانسته است نام خود را به برندی قابل اعتماد در این زمینه تبدیل کند.املاک پدر با کادری مجرب در زمینه خرید باغ ویلا در شهریار و دیگر مناطق اطراف تهران و با مشاورانی مطلع و آگاه نسبت به اخبار و نوسانات قیمتی در منطقه، توانسته‌اند که در سال‌های اخیر معاملات  قانونی زیادی را به ثبت برسانند .