حسام عقبایی در خصوص وضعیت بازار اجاره‌بهای مسکن در آستانه فصل نقل و انتقالات،‌ اظهار کرد:‌ در حوزه اجاره‌بهای مسکن دغدغه‌ها مقداری بیشتر است و نوسانات نرخ ارز و طلا در این بازار بی تاثیر نیست.

وی با بیان این‌که اصلی‌ترین شاخص اجاره بها قیمت مسکن است که قاعدتا اگر رشد داشته باشد در همان حد رشد اجاره را داریم، افزود: البته جای نگرانی نیست و رشد اجاره‌بهای مسکن از نرخ تورم عبور نمی‌کند.

وی در عین حال با بیان این‌که مستاجران تا حدودی تحت فشار قرار می‌گیرند، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های این بخش سود بانکی است، ضمن این‌که باید به این مسئله توجه شود که "مسکن استیجاری" یکی از نیازهای کشور است که هنوز اتفاق خاصی در این رابطه روی نداده است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به این‌که در حوزه اجرای مسکن اجتماعی توسط دولت اقدامی انجام نشده است، اظهار کرد: در شهرهای بزرگ تقاضا برای واحدهای مسکونی اجاره‌ای بالاست و این عدم تعادل بین تقاضا و عرضه می‌تواند به افزایش قیمت منجر شود.

عقبایی با اشاره به این‌که تمام تلاش این است که جلوی سودداگری‌ها در بازار مسکن گرفته شود، گفت: در بخش مسکن با تنویر افکار عمومی و ارائه اطلاعات شفاف، اتفاق خاصی روی بازار به خصوص بخش اجاره‌بها روی نمی‌دهد.

وی پیش بینی کرد اجاره بها در سال جاری نسبت به سال گذشته تا سقف 10 رصد افزایش یابد.