یکی از بهترین و زیباترین روستاهای واقع در شهریار که در غرب استان تهران واقع شده است کردامیر می باشد، روستای کردامیر مطابق سرشماری هایی که در سال 1390 انجام شده است جمعیت آن برابر با 1.898 نفر است. کردامیر یکی از قطب های کشاورزی محسوب می شود که دارای محصولات کشاورزی و میوه جات فراوانی است.

منطقه باغ ویلایی کردامیر:

این روستا در واقع یکی از شهرهای قدیم شهریار است که به دلیل وجود آب و هوای خوش و معتدل و آبادانی دارای سابقه تمدن می باشد. امروزه به دلیل نزدیکی این روستا به تهران و وجود باغ های سرسبزی که در آن وجود دارد این روستا برای احداث مراکز تجاری و سرمایه گذاران ساختمان سازی و تفریحی و همچنین ساخت باغ ویلا های لوکس ... مورد توجه قرار گرفته است. با مراجعه به لیست باغ ویلا های املاک پدر مشاهده خواهید کرد باغ ویلاهای واقع در شهریار منطقه کردامیر با امکانات رفاهی کامل و محوطه سازی های فوق العاده و نورپردازی های رویایی در شب، آرامش را در میان طبیعت زیبا  برای شما به ارمغان خواهد آورد.

منطقه فرخ آباد:

روستای فرخ آباد در مسیر جاده ماهدشت و مرز بین شهرستان کرج و شهر صفادشت واقع شده است و از جنوبی ترین روستاهای شهرستان کرج است. روستای فرخ آباد و زیبادشت از شمال به شهر مشکین دشت، از جنوب به روستای یوسف آباد که یکی از توابع شهر صفادشت می باشد، از شرق به منطقه خوشنام و پایگاه هوایی فتح و از غرب به منطقه عباس آباد محدود شده است و جمعیت آن برابر ده هزار نفر که از لحاظ بافت جمعیتی به سه قشر عمده تقسیم شده است می باشد.
در این روستا باغ ها و باغ ویلا ها و زمین های زیادی وجود دارد به همین دلیل شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی بوده و محصولات آن ها برابر سیب، گلابی، زردآلو، گوجه سبز و .... می باشد. همچنین عمده ترین منطقه صنعتی در این روستا منطقه صنعتی داشلجه و شهرک صنعتی ولیعصر با حدود یکصد واحد تولیدی است.