شیخ کمال الخطیب در صفحه فیسبوک خود نوشت: تاجران اماراتی بسیار نزدیک به محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در تکاپوی خرید منازل مسکونی و مستغلات در بخش قدیمی قدس به ویژه اطراف مسجد الاقصی هستند و این معاملات با کمک یک تاجر اهل قدس صورت می گیرد که تحت حمایت محمد دحلان از اعضای سابق جنبش فتح و نزدیک به بن زاید است.

پیشنهاد 20 میلیون دلاری به اهالی قدس: به گفته او این تاجر اماراتی برای خرید منازل مجاور مسجد الاقصی به ساکنان آن پنج میلیون دلار پیشنهاد کرده است و هنگامی که این پیشنهاد از سوی ساکنان این منازل رد شد، دمبلغ مزبور به 20 میلیون دلار افزایش یافت.

الخطیب تاکید کرد، این تلاش ها با شکست روبرو شده است، زیرا اهالی اصیل این منطقه به پول ناپاک چشم طمع ندارند، اما این تلاش ها یادآور نقش محمد بن زاید در خرید خانه های مردم قدس (سلوان و وادی حلوه ) در سال 2014 و تحویل آن به نهادهای دست اندرکار شهرک سازی است.

هشدار به اهالی قدس در ارتباط با معاملات ملکی: وی اهالی قدس را به خودداری از هرگونه معامله در ارتباط با فروش خانه و مستغلات در شرایط خطرناک کنونی در قدس ا شغالی فراخواند.

او حاکمان امارات را میکروب خطرناکی در بدنه امت دانست.

اظهارات الخطیب که در فیسبوک منتشر شده است، درحالی است که وی پیش از این در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه "القدس" اعلام کرده بود، اماراتی ها با معرفی خود به عنوان مشتری و سرمایه گذارارانی که قصد بازسازی قدس را دارند، صاحبان منازل مسکونی را فریب دادند و بعدها اهالی قدس متوجه شدند که این منازل به شهرک نشینان فروخته شده است.

رسوایی بزرگ امارات: به گفته الخطیب طرف های اماراتی اهالی قدس را که به طور جدی با فروش منازل خود به اسرائیلی ها مخالف هستند، فریب دادند.

در همین ارتباط در سال 2016 روزنامه الاخبار لبنان اسنادی را در خصوص فروش املاک در شهرک قدیمی قدس فاش کرد که موجب رسوایی بزرگ طرف های متعدد به ویژه امارات شد.