امروزه باغ های ژاپنی در سراسر دنیا بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است چون از بهترین روش های روز و مدرن برای طراحی و دیزاین باغ های خود استفاده می کنند به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا با روش های آن ها آشنا شویم و ایده لازم را ببریم:

تزیین باغ ویلا به روش باغ های ژاپنی :

باغ های موجود در ژاپن دارای اسامی باغ ذن و باغ خشک هستند و به این نام ها شناخته شده اند که بسیار معروف می باشند در باغ های ژاپنی یکی از نمادهایی که از طبیعت استفاده می شود سنگ است که از این وسیله به صورت سنتی و برای نمایش در آوردن آب  استفاده می کنند. باغ های ذن در فرهنگ مردم این کشور بسیار رایج و مهم می باشد و دارای پیشینه تاریخی غنی می باشند. قابل ذکر است که تمام این باغ ها به روش سنتی طراحی و ساخته نشده اند بلکه از سبک های معماری جدید که امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است هم بهره لازم را برده اند.

معرفی عناصر کلیدی باغ های ژاپنی که مورد توجه قرار می گیرد:

  1. ذن: یکی از مهمترین عناصر کلیدی که در طراحی تمام باغ ها در ژاپن اسفاده می شود ذن می باشد که از نکات اولیه و مهم بیشتر طراحان محسوب می شود.
  2. داشتن فرم هنری: طراحی باغ ویلا ها به روش مینیاتوری و به عرصه کشیدن طبیعت و عناصر طبیعی از جمله کوه ها، صخره ها امروزه در مرحله اول کاری طراحان می باشد و همچنین با نمایش این باغ ها می توان متوجه شد که این باغ ها نمایانگر داستان های ژاپنی و افسانه ها می باشند که بیشتر در معابد مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین طراحان سعی بر این داشتند که تمام ایده ها و خلاقیت های مدرن و سنتی خود را در فضاهای کوچک و بزرگ پیاده کنند.
  3. باغ های ذن و خانه های نوین: از روش های متعددی برای افزایش زیبایی باغ ویلا ها می توان استفاده کرد برای مثال علف های مردابی و حوضچه ها و همچنین مجسمه های کوچک که این  در باغ های سنتی خیلی مورد توجه قرار نمی گرفت می توان استفاده کرد.

با مراجعه به سایت املاک پدر می توانید مشاهده فرمایید که تمام این باغ ویلا های زیبا و لوکس دارای تلفیقی از محوطه سازی های سنتی و مدرن می باشند و از امکانات رفاهی فوق العاده برخوردار هستتند.

برای نمایش موج آب دریاها، اقیانوس ها و رودخانه ها  سنگ های کوچک به کار برده می شود و الگوی خاص و متفاوتی را به وجود می آورد. عموماً تخته سنگ های بزرگ برای خلق مناظر  چشم گیر  استفاده شده که بیانگر مواردی چون کوه، جزیره، صخره ها و … می باشد.