معرفی ۹ متریال مدرن که دیوار حیاط و باغ ویلا را جذاب‌تر می‌کند:

ایجاد حریم خصوصی از ابتدا یکی از مهم ترین دغدغه های بشر بوده و است. ایجاد حریم برای محل زندگی از طریق دیوار های دور تا دور خانه صورت میگیرد. ایده و سلیقه در طراحی محوطه بیرونی خانه حرف اول را میزند. ایده های خاص میتوانند این دیوار ها را به نقطه عطفی ، خاص و زیبا تبدیل کنند. تنوع در محصولات و متریال موجود در بازار موجب شده است تا افراد از تنوع طرح بیشتری برخوردار باشند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چندین متریال که با مورد استفاده قرار گرفتن ، میتوانند نمای فوق العاده ای را در محوطه بیرونی خانه ایجاد کنند ، آشنا کنیم.

1.تخته سیمانی: این نوع از متریال با الیاف های پلاستیکی، سیمان و شیشه ساخته می شود. تخته های سیمانی به صورت یکپارچه می باشند که از مقاومت زیادی برخوردار هستند. همچنین اگر بخواهید نمای دیوارها را جذاب تر کنید می توانید از رنگ های متنوع بر روی آن ها استفاده نمایید.

2. فولاد زنگ زده: این متریال می تواند یک نرده زیبا برای دیوار خانه و جداره شما ایجاد کند و به عنوان یک متریال برای طراحی نما معرفی شده است.همچنین جهت چشم گیر کردن دیوار، می‌توان این متریال را با مصالح دیگر ترکیب کرد.

3. بتن: متریال دیوار بتنی، در دیوار حیاط و باغ ویلای شما یک حس صنعتی را به وجود می آورد همچنین برای کاهش بی روحی این فضا می توانید از کف سازی مدرن و شاخ و برگ گیاهان زیبا استفاده کنید.

4.نرده های فلزی: یکی دیگر از روش ها برای ایجاد یک دیوار مدرن، به کار بردن نرده های فلزی می باشد اما لازم است بدانید که این متریال به تنهایی امنیت و حریم خصوصی را فراهم و حفظ نخواهد کرد به همین دلیل بهتر است در کنار این متریال از علف های زینتی و گیاهان با شاخه های بلند استفاده کنید تا زیبایی محیط را چندین برابر و حریم خصوصی را حفظ کنید.

5. ورق کرکره‌ای فلزی:  ورق کرکره ای دارای مقاومت زیادی می باشد اما برای زیباسازی محوطه حیاط شما مناسب نیست در واقع ایده خوبی برای پس زمینه دیوار می باشد که با استفاده از گیاهان سبز ، گل های زینتی و مجسمه ها می توانید  برای تزیین استفاده کنید.

6. میلگرد: برای به وجود آوردن یک حصار بین خیابان و خانه بدون هیچ مانعی می توانید از میلگرد استفاده کنید.

7. پانل‌های شیشه‌ای مات:  برای استفاده از متریال نرده های چوبی بهتر است از قاب های فلزی به عنوان فریم های نگهدارنده استفاده کنید همچنین استفاده از این متریال شیک، علاوه بر حفظ حریم خصوصی و عبور نور از خود، زیبایی خاصی را به محیط اطراف خود می‌دهد. 

8. نرده‌های چوبی: این‌یک دیواره شیک و مدرن است که تخته‌ها به‌صورت عمودی توسط عناصر افقی نگه‌داشته شده‌اند و علاوه بر ایجاد دیواره‌ای برای حفظ حریم خصوصی، نور را به شکلی خاص از خود عبور می‌دهد.

9. سبد سنگ: با استفاده از سبد سنگ علاوه بر ایجاد حریم خصوصی که یک حصار مدرن برای دیوار حیاط خانه می باشد، می توانید به عنوان یک باغچه استفاده کنید که در این متریال از مصالح دیگر از جمله بتن،چوب و سنگ هم می توانید استفاده کنید.