دکوراسیون داخلی را هنری در راستای زیباسازی محل زندگی تعریف میکنند. اما از آنجایی که زیبایی مفهومی کاملا نسبی است میتوان هزاران طراحی دکوراسیون داخلی ارائه داد که هر کدام نظر عده ای را به خود جلب میکند. مفهوم زیبایی نسبت به جغرافیای مکانی و زمان متفاوت است اما تعدادی از طرح های دکوراسیون داخلی نسبت به دیگر دکوراسیون ها در دنیا رایج تر شده اند و توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند.در این مقاله قصد داریم تا شما را با تعدادی از دکوراسیون های داخلی ویژه ی باغ ویلا آشنا کنیم.

دکوراسیون های متفاوت برای باغ ویلا های متفاوت

دکوراسیون داخلی با سبک مدیترانه ای

این سبک همان طور که از نامش پیداست تداعی کننده دریا و ساحل خواهد بود و نور خورشید در این سبک از دکوراسیون بسیار موثر خواهد بود.استفاده از رنگ های شاد و فضای آزاد از جمله ویژگی های این سبک از معماری میباشد.این سبک برای به دلیل بهره بردن از نور خورسید و فضای باز در بسیاری از باغ ویلا ها مورد استفاده قرار میگیرد.

دکوراسیون داخلی معاصر

پیچیدگی در عصر امروز از ویژگی های غیر قابل انکار میباشد.دکوراسیون داخلی معاصر نیز به واسطه همین پیچیدگی از هیچ قانونی پیروی نمیکند و در آن میتوان هر چیزی را مورد استفاده قرار داد.اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی باغ ویلای خود را به سبک معاصر طراحی کنید باید بدانید که هیچ گونه محدودیتی در این سبک وجود ندارد.

سبک تلفیقی

در این سبک از طراحی هر آنچه را که از دیگر دکوراسیون ها توجهتان را جلب کرده است را میتوانید در کنار هم قرار دهید اما رعایت اصول همچون انتخاب صحیح رنگ ، جنس و .... ضروری است چرا که باید این عناصر از نظر ریتم با هم متناسب باشند.


سبک انتقالی

در این سبک شاهد گذر زمان را خواهید بود چرا که اِلمان های سنتی و مدرن به سبک و سیاق متفاوت درگوشه و کنار دکوراسیون در کنار هم چیده شده اند. ممکن است این سبک را با سبک معاصر و تلفیقی یکی بدانید که می توان این دو سبک را زیر مجموعه ی سبک انتقالی دانست؛ اما تفاوت بارز آن در ایجاد توازن و تعادل کامل  بین دو سبک مدرن و سنتی است. در بیشتر باغ ویلا ها با مساحت بالا این سبک مورد استفاده قرار میگیرد چرا که تلفیث سبک سنتی با مدرنیته همیشه برای عده ای جذاب بوده و میباشد.