همان طور که از نامش مشخص است باغ ویلا دارای دو بخش باغ و ویلایی واقع در محوطه باغ میباشد که هر دو دارای اصولی برای مراقبت هستند. مراقبت از ویلا به معنای برقراری امنیت ، استفاده درست از امکانات ویلا ، آسیب نزدن به متریال به کار برده شده و..... میباشد. اما مراقبت از باغ پروسه ای زمان بر و پیوسته است که به جهت حفظ زیبایی های باغ امری ضروری محسوب میشود. با ورود به فصل تابستان و گرمی هوا لازم است تا اصولی را بیاموزید تا اثرات مخرب حرارت خورشید بر گیاهان باغ را به حداقل برسانید.در این مقاله قصد داریم تا طریقه مراقبت از باغ و باغچه را در فصل تابستان به صورت اصولی بررسی کنیم.

 آبیاری گل و گیاه و درختان در فصل گرما

در تابستان مهمترین مسئله تأمین آب مورد نیاز گیاهان است. زیرا در این فصل گرما و خشکی زیاد هوا موجب تبخیر آب در گیاه می گردد. زمان آبیاری را طوری تنظیم نمائید تا در فاصله دو آبیاری خاک خشک نشود. بیشتر کارشناسان و فعالان در این زمینه معتقدند که بهترین زمان برای آبیاری شب و یا صبح زود است. اما در فصل تابستان بهتر است که در هر دو تایم آبیاری صورت گیرد. علت اینکه این دو زمان برای آبیاری مناسب است عدو وجود نور خورشید است. چرا که باعث میشود تا آب به راحتی در خاک نفوذ کند.

 آبیاری گل و گیاه و درختان باغ ویلا در فصل گرما

درجه حرارت مناسب

گرمای بیش از حد برای همه آزاردهنده است . گیاهان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در فصل تابستان  با آبیاری در دو نوبت و بالا بردن رطوبت خاک آستانه تحمل گیاه را تا حد زیادی بالا ببرید در غیر این صورت گیاه پلاسیده خواهد شد و باغ ویلا طراوت و شادی خود را از دست خواهد داد. دمای استاندارد به صورت کلی برای گیاهان حدود 10 الی 30 درجه سانتی گراد میباشد.

غذای گل و گیاه در تابستان فراموش نشود

کود مناسب به منزله غذا برای گیاهان است که فصل بهار و تابستان را میتوان بهترین فصل برای کود دهی به گیاهان دانست چرا که در فصل رشد و نمو به سر میبرند و نیازمند تغذیه مناسب هستند. البته در نظر داشته باشید که  که در هر فصلی اگر گیاه شرایط خیلی بدی دارد، همان موقع لازم است این کار را بکنید، در غیر این صورت تغذیه فقط در بهار و تابستان انجام می‌شود که دفعات بیشتری به گیاه آب می‌دهیم.

نگران سوختن گیاه باشید

همان طور که در بخش آبیاری اشاره کردیم بهتر است بدانید که آبیاری بهتر است که در صورت عدم تابش نور خورشید انجام شود چرا که قطرات آب روی برگ گیاهان به صورت ذره بین عمل کرده و با تابش نور خورشید روی آنها موجب سوختن سلول های برگ گیاهان میشوند و در نهایت به گیاه آسیب میزند.گل ها در این شرایط نسبت به سایر گیاهان از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.