با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بازار پیک نیک های یک روزه در اطراف شهر نیز داغ میشود. مسافرت های کوتاه مدت همیشه شرایط خاصی را میطلبد چرا که خبری از رزرو هتل و مسافر خانه نیست و در اغلب موارد ، چادر های مسافرتی مورد استفاده قرار میگیرند. از این رو باید در انتخاب تفرجگاه دقت ویژه ای داشت و آب و هوای منطقه را در نظر گرفت. با ورود به فصل تابستان قصد داریم تا تعدادی از تفرجگاه های تابستانی و خنک اطرف تهران معرفی کنیم.

طالقان

این منطقه در شمال استان البرز ، 120 کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است. دشت های سرسبز، آبشار های زیبا ، چشمه های آب گرم متعدد و مناظر طبیعی فوق العاده و مملو از درختان تنومند و سر به فلک کشیده این منطقه را به تفرجگاهی فوق العاده تبدیل کرده است و در تابستان به دلیل آب و هوای خنک به شدت مورد استقبال ساکنان تهران و کرج قرار میگیرد.

هفت آبشار لفور

این جاذبه و منطقه توریستی در استان مازندران و در مسیر تهران به آمل و سپس به شیرگاه قرار دارد. جنگل های لفور، در روستای تیرکن، ناحیه جنگلی بسیار زیبا بوده و آبشارهای آن به یکی از مناطق خنک اطراف تهران و جاذبه های پرطرفدار تبدیل شده است. در مسیری که اکثر تورهای طبیعت گردی می پیمایند، ۷ آبشار شمرده می شود که به آن ها هفت آبشار تیرکن نیز می گویند. برای رسیدن به این منطقه از تهران، حدود ۶ ساعت رانندگی خواهید داشت.

هفت آبشار لفور

دریاچه ارواح

یکی دیگر از دریاچه هایی که مناظر بدیع و وهم انگیز را برای شما به نمایش می گذارد، دریاچه ارواح است. با پیاده روی در میان جنگل های پر از مه و سپس رسیدن به دریاچه ای که پر از شاخه و لاشه تنه درختان و مه است، انگار وارد دنیای مرموز افسانه ها شده اید. برای دیدن یکی از مناطق خنک اطراف تهران در استان مازندران، حدود ۷ ساعت به سمت کرج و سپس در جاده چالوس به سمت نوشهر و روستای ونوش رانندگی خواهید داشت. به دریاچه ارواح دریاچه ممرز نیز می گویند.

آبشار لت مال

لت یعنی سنگ و مال یعنی مالیده شدن و مالش. لت مال تمثیلی از مالیده شدن آب روی سنگ و سنگ‌ها است. این آبشار از سه آبشار کوچک و فرعی تشکیل شده که زیبایی خاصی را به وجود آورده‌اند. آبشار اول ۵ متر ارتفاع دارد و آبشار دوم کمی بلندتر است، اما آبشار سوم در واقع آبشار اصلی لت مال است که ۳۵  متر ارتفاع دارد و به صورت پله مانند به پایین می‌ریزد.این آبشار در روستای وردیج واقع شده است.