محوطه سازی در باغ ویلا را میتوان به سبک های مختلفی اجرا نمود چرا که تنوع در عناصر طراحی بالاست و شما میتوانید با استفاده از انواع مختلف آلاچیق آبنما ، سنگ فرش و گیاهان تزئینی نوع طراحی خود را متفاوت کنید. سبک های کلاسیکی نیز وجود دارند که میتوانند در محوطه سازی باغ ویلا به شما کمک کنند. سبک مینیمال نوعی طراحی است که بر مبنای حداقل ها اجرا میشود. این بدین معناست که در سبک مینیمال از هر گونه شلوغی و تزیینات اضافی پرهیز میشود. در این مقاله قصد داریم تا طراحی به سبک مینیمال را به محوطه سازی فضای سبز بسط داده و تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از فضا در فضای سبز مینیمال

در یک طرح مینیمال، فضا از ویژگی های دیگر مهم تر است. تعادل بین فضاها در ایجاد وحدت با کل طرح ضروری است و همه چیز باید در راستای تحقق تکامل مینیمالی باشد. سادگی در طراحی مینیمال باید پیش از هر عنصر دیگری به چشم بخورد گل کاری و گیاه کاری ها باید به صورت محدود و با اصول مدرن صورت گیرند.

محوطه سازی به سبک مینیمال در باغ ویلا

سنگ فرش در فضای سبز مینیمال

سنگ فرش در فضاهای سبز مینیمال باید ساده و صاف و در عین حال بسیار عالی طراحی شده باشد. پرداخت مصالح باید تمیز باشد. سنگ آهک و ماسه سنگ کم رنگ از مصالح مورد علاقه ی طراحان هستند، البته بتن براق نیز مناسب است. اگر چه فضای سبز مینیمال باید تا جایی که ممکن است بی نیاز از نگهداری باشد، اما محوطه باغ ویلا باید بکر و دست نخورده باقی بماند تا ظاهر مینیمال آن حفظ شود. با شستشوی فشاری سنگ هایی با خاصیت جذب بیشتر مانند سنگ آهک و ماسه سنگ از جلبک و لکه های کثیف حفظ می شوند.

گیاه کاری در فضای سبز مینیمال

در این سبک طراحی که از گیاه کمتری استفاده می کند، هر گیاه باید به دقت انتخاب شود تا ما را به هدف مورد نظرمان برساند – به عنوان یک نقطه ی کانونی یا جداره ی بصری. محدود کردن گونه های گیاه باعث می شود گیاه کاری، خشکی طراحی را کاهش دهد و در عین حال ساختار و مسیر حفظ شود. نگهداری از گیاهان باید ساده باشد و وقت شما را نگیرد. با اضافه کردن دانه های محبوس کننده ی آب به کود گیاهان، آبیاری را به حداقل برسانید و از سیستم آبیاری ساعتی خودکار استفاده کنید. قرص های کود رسانی تدریجی می توانند امکان تغذیه ی سالانه ی گیاهان را برای شما فراهم کنند.