در سال های اخیر با توجه به گستردگی تنوع در محصولات در هر بعدی از دکوراسیون با انتخاب های متفاوتی رو به رو هستیم که هر یک به جای خود میتوانند زیبا و جذاب باشند. در دکوراسیون خارجی محوطه باغ ویلا نیز با همین گستردگی در تنوع محصولات رو به رو هستیم. از جمله ایده های جدیدی که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است استفاده از ترموود است. ترموود ماهیتی چوبی دارد که طی پرسه ای که به آن تیمار حرارتی نیز میگویند به جنسی مناسب به جهت استفاده در دکوراسیون خارجی تبدیل میشود. در طی این پرسه چوب ترموود را طی سه مرحله تحت حرارت قرار میدهند تا رطوبت داخلی آن به 4 الی 8 درصد برسد. پس از طی این مراحل این چوب را میتوان در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار داد. در این مقاله قصد داریم تا تمامی ابعاد این متریال را مورد بررسی قرار داده و موارد استفاده از آن را عنوان کنیم.

جنس و ماهیت فیزیکی ترموود

جنس و ماهیت ترموود را اگیر بخواهیم به صورت تخصصی بررسی کنیم باید گفت که چگالی این نوع از متریال 400 کیلوگرم بر متر مکعب است که میتوان گفت در مقایسه با دیگر مصالح و متریال مورد استفاده در ساختمان از وزن سبکی برخوردار است. بنابراین جهت مصرف در صنعت ساختمان خصوصاً نمای ساختمان و ویلا انتخاب مناسبی بوده زیرا امروزه شاخص وزن نقش مهمی در ایمنی ساختمان خصوصاً در برابر زلزله ایفا می کنند. با اعمال عملیات آماده سازی ترموود رنگ آن تیره تر می گردد مقاومت آن در برابر سایش و خوردگی بهبود می یابد. قابلیت برش کاری و سوراخکاری افزایش و نهایتاً شستشو و مراقبت آن نیز آسانتر می شود.

موارد استفاده از ترموود در باغ ویلا

موارد استفاده از ترموود در باغ ویلا

آلاچیق و پرگولا: با مشاهده لیست باغ ویلاهای املاک پدر متوجه خواهید شد که در بسیاری از باغ ویلا های نو ساخت برای طراحی و دیزاین آلاچیق و پرگولا از ترموود استفاده میکنند که مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار میگیرد.
نمای ویلا: برای طراحی نمای ویلا تنوع محصول بالایی وجود دارد اما با ظهور ایده ی جدیدی به نام ترموود ، کمتر کسی به سراغ گزینه های دیگر میرود چرا که با استفاده از ترموود فضای باغ ویلا به نوعی کلاسیک محسوب میشود و بیشتر سلایق را پوشش میدهد.
کف دور استخر و سونا: کف دور استخر و سونا مناسب ترین مکان ها برای استفاده از تموود هستند و بیشتر افراد در این فضاها از ترموود استفاده میکنند.