طراحی محوطه خارجی باغ ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا به سبک سنتی ، همیشه طرفداران ویژه ای داشته است. چرا که در کشور ما معماری از هنر های قدمت دار و مورد توجه تلقی میشود. در این مقاله قصد داریم تا سبک سنتی را در محوطه سازی خارجی و داخلی باغ ویلا مورد بررسی قرار دهیم و تمام اصول و ملزومات را به اطلاع شما عزیزان برسانیم.

ساخت حوض یا حوضچه در محوطه خارجی و یا داخلی باغ ویلا

حوض را میتوان نمادی از سبک سنتی معماری ایران دانست. به دلایل شرایط اقلیمی ایران در میان حیاط هر خانه ای آن روزها حوض زیبای وجود داشت. حوضی که طراوت و تازگی آب را به محیط خانه هدیه می داد. ساخت حوضچه به همراه آبنما در دکوراسیون داخلی ویلا مورد توجه بسیاری از صاحبان باغ ویلا قرار میگیرد. رنگ آبی حوضچه تاثیر ویژه ای در نمای داخلی ویلا خواهد داشت.

گره چینی و پنجره ارسی در حیاط خانه ایرانی

پنجره ارسی، بازی رنگ و نور در دکوراسیون داخلی را به وجود می آورد. اما نباید فراموش کنیم که این گره چینی ها و شیشه های رنگی در آن سوی درب و پنجره ها در حیاط خانه هم دیده می شوند. درست است که در طول روز عبور نور خورشید از ارسی ها زیبایی را به فضای داخلی هدیه می دهد اما جلوه گره چینی های چوبی را در حیاط خانه نیز نباید فراموش کنیم. و به خاطر داشته باشیم که در هنگام شب که چراغ فضاهای داخلی روشن می شود تاثیر شیشه های رنگی را می توان در حیاط دید.

ساخت حوض یا حوضچه در محوطه خارجی و یا داخلی باغ ویلا

نمای آجری برای دیوارهای ویلا

آجر یکی از معمول ترین مصالح مصرفی در ساخت و سازهای ایران است که قدمتی طولانی دارد. دیوارهای خانه های قدیمی ایرانی آجری بودند و در حیاط های آنها بیش از هر چیزی به چشم می آمدند.

تخت های سنتی در محوطه خارجی باغ ویلا

در فضاهای عمومی و فضاهای بیرون خانه در گذشته ایرانیان بر روی تخت هایی می نشستند و به پشتی ها تکیه می دادند. این یکی از نمادی ترین عناصر دکوراسیون سنتی است که میتوان با استفاده از طرح های مختلف پشتی و فرش و گبه های ایرانی جلوه ی ویژه ای به آن بخشید. همچنین استفاده از سماور ذغالی نیز روی این تخت ها بسیار مرسوم است.