شهرستان شهریار به واسطه آب و هوای فوق العاده به بستر مناسبی برای کشت و زرع و تولید محصول تبدیل شده است. در شهرستان شهریار انواع میوه های بهاره نظیر : گوجه سبز-زردآلو-سیب گلاب-البالو و گیلاس کاشت و برداشت میشوند.
 در فصل تابستان انواع : هلو (انجیلی-مغان-رفعتی-زرد-شلیل-شبرنگ)-گلابی-انار-سیب تابستانه-گردو-قصرطلا-آلو (قرمز-خاکستری-سبز )-توت فرنگی-پسته-قیسی-خرمالو-انجیر-بادام-انگور-توت درختی- و انواع صیفی جات نظیر : سیب زمینی-گوجه فرنگی-خیار-لوبیا (چیتی-سبز-چشمبلبلی-خوروشتی)-پیاز (قرمز-سفید)-سیب زمینی-قارچ-نخود-چغندر قند-کدو-بادمجان و بامیه تولید میشود.
 همچنین انواع محصولات دامی نظیر : ذرت-یونجه-اسپرس-شبدر و انواع سبزیجات  و .... تولید میشود که همین موضوع شهریار را به قطب تولید سبزی و صیفی در استان تهران تبدیل کرده است. همچنین شهریار رتبه اول تولیدات سردرختی در این استان را دارد و بیش از 50% قارچ کشور از ملارد تامین می شود که این نوع جنبه صادراتی دارد. اما م در این مقاله قصد داریم تا میوه های تابستانی شهریار را معرفی کنیم.
همان طور که گفته شد شهریار به دلیل آب و هوای فوق العاده به جایگاه ویژه ای در پایتخت دست یافته است.بیشتر پایتخت نشینان تمایل داشته و دارند تا در این شهرستان باغ یا باغ ویلا خریداری نمایند تا هم از آب و هوا و طبیعت آن لذت ببرند و در کنار آن تجارتی را از طریق میوه های قابل کشت در این شهرستان راه اندازی کنند.میوه های تابستانی منطقه باغ ویلایی شهریار به دلیل کیفیت بسیار بالا ، فروش خوبی داشته اند.

میوه های منطقه باغ ویلایی شهریار

میزان صادرات کشاورزی در شهرستان شهریار

از نظر صادرات محصولات کشاورزی این منطقه و گمرکات این شهرستان در رتبه دوم کشور می باشد.اکثریت محصولات کشاورزی شهریار در داخل کشور عرضه می شود و قسمتی نیز به سردخانه ها جهت نگهداری و با قیمت بالاتری جهت فروش در فصل های گوناگون سال به کشورهای همسایه نظیر عراق , امارات , عربستان , ترکیه , پاکستان , هند و ... صادر میشود.در 8 سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22% رشد درآمد داشته است درآمد صادرات محصولات کشاورزی شهریار در سال 87 برابر 15% نسبت به سال 88 و 26% نسبت به سال 85 رشد داشته است که از نظر تولید و صادرات محصولات شهریار در سال 88 با سرمای بالایی که نتیجه آن از بین رفتن شکوفه درختان بوده و نتیجه زیان باری به درخت و کشاورزان زد که نتیجه کلی آن , کاهش تولید محصول و صادراتش را موجب گردید.