گیاهان تاثیر خود را بر انواع و اقسام بیماری ها به اثبات رساده اند. مشکلی که ذهن و روح انسان را درگیر می‌کند و به مرور زمان بر سلامتی جسم نیز تاثیر مخربی می‌گذارد اضطراب است. متاسفانه امروزه اضطراب بخش عمده زندگی روزمره هر فرد شده است.همین اضطراب مبتواند بستری برای بروز بیماری افسردگی باشد.بی شک میتوان در درمان افسردگی نیز از گیاهان مختلف بهره برد.برخی از گیاهان مانند داروهای ضد افسردگی هستند. گیاهانی که در ادامه معرفی کرده ام از نظر علمی ثابت شده است که برای درمان استرس مفید هستند و این گیاهان را میتوان به راحتی در باغ و باغچه و حتی در آپارتمان ها نیز پرورش داد.

گیاه رازک

گیاه رازک

رازک را میتوان آرام‌بخش و خواب‌آوری طبیعی تلقی کرد.برای استفاده از این گیاه مانند دیگر جوشانده ها عمل کنید. 15 گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود 10 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک تر شود و سپس آن را صاف کنید.می‌توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دل شوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است.

گیاه بابونه

 گیاه بابونه

علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات می‌باشد. اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید، مضطرب، نگران، آشفته، بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب مواد معدنی کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم از عطار یا دکتر داروساز نحوه‌ی مصرف این گیاه را بر حسب نوع نیازتان جویا شوید.

گیاه زالزالک

زالزالک

زالزالک گیاهی است که نه تنها برای درمان افسردگی موثر است بلکه کپسول‌های این گیاه تپش قلب، حالت‌های عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و  ضربان قلب را تنظیم می‌کند. تمام این‌ها هم باعث می‌شود که آرامشتان را بازیابید و اضطرابتان کمتر شود. در این صورت خواب راحتی هم تجربه می‌کنید.

گیاه ارکیده

ارکیده

یکی از زیباترین و لاکچری ترین گیاهان موثر در درمان افسردگی گیاه دلپذیر و زیبای ارکیده است که در دسترس نیز میباشد. گیاه ارکیده در تمام طول سال گل می دهد و به علت زیبایی و رنگ فوق العاده ای که دارد احساس شادابی و خوشی را برای شما به ارمغان می آورد. خصوصا در روزهای سرد و بدون برگ و سبزینگی سال گل ارکیده تاثیر خوبی بر حس و حال شما می گذارد. متخصصین فنگ شویی به دلیل اینکه گیاه ارکیده انرژی مثبت را افزایش می دهد، علاقه زیادی به استفاده از آن در دکوراسیون داخلی دارند.