در حال حاضر ایده های تازه برای محوطه سازی باغ بر جنبه هندسی بودن طرح ها بسیار تاکید دارند .ترکیب خطوط مرتب و فضاهای باز با جزییات سیمانی و یا سفالی یکی از ویژگی های محوطه سازی مدرن است .
گرچه استخدام طراح و خرید لوازم مورد نیاز برای ساخت باغ و یا حیاط به این سبک میتواند هزینه زیادی داشته باشد ولی قصد داریم در این مقاله ایده هایی مطرح کنیم که حتی خود شما با هزینه کمتری بتوانید این ایده ها را پیاده سازی کنید .

کاشی چمن

یکی از پرطرفدارترین طرح های مدرن برای زیباسازی محوطه استفاده از کاشی های چمن است .ترکیب بتن و چمن های مربع و یا مستطیلی طرح بسیار زیبایی ایجاد میکند .قسمتی از زمین را اندازه گیری کنید و به مربع و یا مستطیل های هم اندازه تقسیم کنید و طبق سلیقه تان قسمتهای بتن و چمن را جدا کنید .حتی میتوانید از گلدان های کروی شکل بر روی سطح بتنی برای ایجاد تضاد استفاده کنید .علاوه بر چمن ، گیاهان دیگر و حتی سنگ نیز میتواند بسطر خوبی برای قرار دادن مربع های بتنی باشد .

کاشی چمن برای محوطه سازی باغ ویلا

کادری از گیاهان

قرار دادن چمن و  سنگ ریزه و ایجاد بستر مناسب برای طراحان محوطه چالش بزرگی محسوب میشود .در معماری مدرن ترجیح طراحان این است که کادر مشخصی از درختان و گیاهان ایجاد کنند و در میان این کادر مربع یا مستطیل بستری از سنگ و یا حتی چوب استفاده میکنند . این کادر میتواند محل مناسبی برای قرارگیری میز و صندلی باشد . ارتفاع این کادر بستگی به فضای شما دارد. قطعا برای فضاهای کوچک ، کادر با ارتفاع کمتر استفاده میکنند و در باغ ویلا های بزرگ میتوان دیواری از گیاهان برای جدا سازی فضا قرار داد .

دیوار گیاهی برای محوطه سازی باغ ویلا

مبلمان مدرن

قطعا یک محوطه سازی مدرن بدون مبلمان تکمیل نخواهد بود . انتخاب مبلمان برای این سبک بسیار مهم خواهد بود و شاید یکی از بخش های پر هزینه این سبک از محوطه سازی باشد زیرا این مدل مبلمان اغلب قیمت بالایی دارند .مبلهای فلزی میتوانند انتخاب مناسبی باشند. برای انتخاب رنگ هم به سراغ رنگهای خنثی مانند سفید و خاکستری بروید ولی دقت کنید که اضافه کردن یک کوسن و یا گلدان با رنگ روشن تغییر زیادی در جلوه مبلمان شما ایجاد میکند .