نوسازی و یا ساخت یک محوطه زیبا برای باغ ویلا میتواند کاری پر استرس ، پر هزینه و زمانبر باشد.خوشبختانه افراد متخصصی در این زمینه حضور  دارند که میتوانند کارها را آسانتر کنند .اما پیشنهاد میکنیم که قبل از ملاقات با طراح لیستی از مواردی که میخواهید در باغ داشته باشید تهیه کنید تا بتوانید خیلی راحت و رک خواسته ها و انتظاراتتان را به طراح بگویید و از او در مورد نحوه کارش سوال بپرسید .

علاوه بر لیستی از سوالات ، تهیه تصاویر متعددی از باغ ویلا در حالت های مختلف میتواند به پروسه شروع پروژه و تخمین هزینه ها بسیار کمک کند .

از طراح نمونه کار بخواهید

اول از همه باید نمونه کارهای طراح مورد نظر را ببینید و از او در مورد تجربه اش در مقیاس باغ شما سوال بپرسید .تا متوجه شوید که آیا این طراح توانایی طراحی و مدیریت این پروژه را دارد یا نه .دیدن نمونه کار طراح به شما کمک میکند که با سبک کاری و حیطه تخصص وی آشنا شوید .همچنین در این مرحله میتوانید ایده های جدیدی که طراح برای محوطه باغ ویلا شما دارد را بدانید .

طراحی محوطه باغ ویلا

از طراح محوطه در مورد خدماتی که ارائه میدهد سوال بپرسید

علت مطرح کردن این سوال این است که طراحان به طور کلی 3 دسته هستند :

  • طراحانی که فقط طراحی میکنند و یک نقشه جامع از تمام تغییرات و نوع گیاهانی که قرار است بر روی محوطه شما پیاده سازی شوند ارائه میدهند .
  • طراحانی که علاوه بر طراحی ، پیاده سازی طرح را هم بر عهده میگیرند . مسئولیت اجرای تمامی جزییات مطرح شده در نقشه و قرار داد وظیفه این دسته از طراحان است .
  • طراحانی که علاوه بر داشتن تمامی وظایف موارد بالا ، زمانی را هم برای رسیدگی به باغ در بازه های مختلف اختصاص میدهند تا مطمئن شوند که گیاهان و درختان طبق نقشه در حال کاشت و رشد باشند.

از طراح گزارشی برای هزینه دقیق طراحی بخواهید

همانطور که در اول مطلب اشاره کردیم ، طراحی محوطه سازی باغ هزینه زیادی چه در مرحله طراحی ، چه در مرحله اجرا و چه در مرحله نگهداری دارد .لذا باید در مورد هزینه ها از طراح پاسخی کاملا شفاف بخواهید تا بتوانید یک تخمین کلی برای سه مرحله اساسی طراحی محوطه باغ ویلا ،یعنی طراحی ، پیاده سازی و نگهداری داشته باشید . در همین مرحله نیز با بررسی تمامی جزییات میتوانید بخش هایی را حذف و راهی برای کاهش هزینه ها پیدا کنید .