باغ سبزیجات پاییزی شامل گیاهانی است که دمای پایین و خاک مرطوب را ترجیح میدهند .کاشت چنین محصولاتی میتواند نما و کاربری باغ ویلا ی شما را حتی در فصل سرما بیشتر کند. بعضی از این گیاهان در برابر یخ زدگی و برف هم میتوانند از خودشان مقاومت نشان بدهند . زمان کاشت چنین سبزیجاتی در اوایل پاییز و اواخر زمستان است . که در پاییز و بهار رشد کنند .

سبزیجات پاییزی

سبزیجاتی که میتوانید در اوایل پاییز و اواخر زمستان کاشته شوند شامل چغندر قند ، کلم ، کلم بروکلی ، هویج ، کاهو ، تره فرنگی ، لوبیا ، اسفناج هستند.

اگر در زمینه زراعت و کشاورزی خبره هستید ، میتوانید به سراغ گل کلم ،  رازیانه ، سیر ، شلغم بروید . محصولاتی مثل سیب زمینی ، مارچوبه و ریواس نیز هوای سرد پاییز را ترجیح میدهند .

به تقویم توجه کنید

زمانی که شروع به کاشت محصولات میکنید ، باید حدودا متوجه زمان رسیدن سرما و یخ زدگی محل باشید. این به این معناست که اگر در منطقه ای هستید که فصل سرما سریع فرا میرسد ، باید زودتر دانه گیاهان را بکارید . اگر میخواهید برای فصل بهار سبزیجات بکارید ، باید برعکس عمل کنید .

برای سبزیجات قاب درست کنید

راه های زیادی برای ایجاد پوشش گرم و قاب برای باغ سبزیجات وجود دارد . به سراغ هر مدلی که میروید باید این نکته را بدانید که محفظه ای که بر روی سبزیجات قرار داده اید باید به راحتی حرکت کند و برداشته شود تا هوای کافی برای گیاه وجود داشته باشد . زمانی که دمای هوا پایین نیست ، احتیاجی به گذاشتن محفظه نیست و باید برداشته شود .

محافظت از سبزیجات در برابر سرما

کاهو بکارید

سبزیجاتی مانند کاهو در فصل تابستان به سرعت رشد میکنند ولی این سرعت باعث تلخ شدن برگها میشود در صورتی که اگر در پاییز و بهار کاشته شوند ، بسیار تازه و خوشمزه خواهند شد .

گرچه کاشت سبزی در فصل پاییز احتیاج به توجه و دقت زیادی دارد ولی کاشت سبزیجات مزیت های زیادی برای باغ ویلا ی شما دارد.