در حال حاضر زندگی شهری ، کمبود فضا و بالا بودن هزینه باعث شده است که مردم به خرید خانه ها و باغ ویلا های کوچکتر روی بیاورند .روش هایی وجود دارد که به شما کمک میکند که با هزینه کم حیاط و یا تراس کوچکتان را زیباتر کنید.

از ایجاد دیوار خود داری کنید

گیاهان متراکم ، پرچین های ضخیم و دیوارهای سبز برای ایجاد ساختار منظم برای باغ مفید هستند ولی برای حیاطهای کوچک انتخاب مناسبی نیستند و باعث کوچکتر شدن فضا میشوند .در عوض از گیاهانی استفاده کنید که متراکم نیستند تا علاوه بر ایجاد ساختار و یک مرز ملایم ، فضای شما را از بین نبرند .

محوطه سازی برای حیاط کوچک

مسیرهای مخفی ایجاد کنید 

یکی از تکنیک های محوطه سازی برای حیاط های کوچک ، ایجاد مسیر های دروغین است . ایجاد مسیر هایی در گوشه و یا بخش های دیگر حیاطهای کوچک بسیار گول زننده است و حیاط در چشم بازدید کننده بسیار بزرگ به نظر میرسد .میتوانید کنار مسیر از گل و گیاه استفاده کنید تا حیاط اینطور به نظر برسد که جای بیشتری برای گردش دارد.بهتر است که این مسیرها سیمانی و مشخص باشند.

محوطه سازی با سنگ حیاط کوچک

از درختان بلند استفاده کنید

استفاده از درختان و بوته های با ارتفاع زیاد حجمی از عرض حیاط شما اشغال نمیکنند وبه این ترتیب حیاط را بزرگتر از آنچه که هست نشان میدهند .علاوه بر درختان ، گلدان های دیواری متفاوتی در بازار وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید به حجم فضای سبز حیاطتان اضافه کنید .وجود دیوار های خالی تجسم کردن فضای بزرگتر را برای بازدید کننده سخت میکند .پس از گلدان ها و چراغ های تزیینی غافل نشوید .

از مقیاس غافل نشوید

بزرگی حیاط خود را در  نظر بگیرید و با توجه به  اندازه ای که دارد اثاثیه انتخاب کنید .حیاط کوچک را با مبل های پارچه ای و بزرگ پر نکنید .میز ها و مبلهای فلزی ظریف میتوانند انتخاب خوبی باشند . این قانون را در مورد انتخاب آبنما و گلدان نیز باید رعایت کنید .

حوض اضافه کنید 

یکی از بهترین روشهای بزرگتر نشان دادن و زیباسازی فضا استفاده از حوض است .حیاطهای کوچکی که حوض دارند انعکاس زیبایی از آسمان را نشان میدهند و نور خوبی به فضا اضافه میکنند .