گرچه شاید تشخیص قیمت درست و واقعی یک ملک کار هر کسی نباشد و فقط مشاورین املاک با تجربه و مسلط به آن منطقه خاص بتوانند چنین کاری انجام بدهند ولی علائمی وجود دارد که با دقت به آنها میتوانید متوجه بشوید که آیا باغ ویلا درست قیمت گذاری شده است یا نه.

باغ ویلا نسبت به دیگر همسایه ها اختلاف قیمت زیادی دارد

اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید ، قیمت ملک های مجاور است. مخصوصا آنهایی که به تازگی فروخته شده اند. تحقیق کردن در مورد قیمت ها به شما کمک میکند که یک آمار کلی درمورد کل منطقه و قیمتهای آن به دست بیاورید. قطعا ملکی که قیمتی بالاتر از قیمت منطقه دارد، به درستی قیمت گذاری نشده است. گرچه قرار نیست همه باغ ویلا ها یک قیمت داشته باشند ولی اختلاف قیمت بالا میتواند شک برانگیز باشد.

خیلی وقت است که برای فروش قرار داده شده است

اگر باغ مورد نظر شما مدت زیادی است که برای فروش در سایت های خرید و فروش باغ ویلا آگهی شده است، نشانگر این است که شاید به درستی قیمت گذاری نشده زیرا که اگر قیمتش با توجه به قیمت منطقه بود قطعا به فروش میرسید. معمولا املاکی که به درستی قیمت گذاری شده باشند، در عرض چندین هفته به فروش میرسند.

امکانات جدید اضافه شده است

معمولا اگر مالکین باغ ها و ویلا ها امکانات جدیدی اضافه کنند و تعمیرات اساسی انجام بدهند، درخواست مبلغ بیشتری میکنند. ولی سوال این است که آیا شما به آن امکانات نیاز دارید؟ ممکن است مالکی با اضافه کردن تعدادی صندلی و صفحه نمایشی بزرگ، اقدام به ساخت سینمایی کوچک در دل ویلا کند و بابت چنین امکانی مبلغ زیادتری درخواست کند. شما به عنوان خریدار باید ببینید که آیا چنین امکاناتی را در ویلا نیاز دارید یا نه و اینکه مبلغ پیشنهادی چقدر از بودجه شما بیشتر است.

ملک بازسازی شده

تغییراتی در ظاهر ویلا صورت گرفته است

خیلی از مالکین فقط با نوسازی ظاهر اقدام به درخواست هزینه بیشتری میکنند. این نوسازی بیشتر برای املاک قدیمی و برای هماهنگی با ویلا های نوساز تر همجوار صورت گرفته است. نوسازی خانه اهمیت دارد ولی شما باید به دقت باقی ویلا را برای مشکلات و مسائلی که احتیاج به تعمیر دارد بررسی کنید تا بتوانید هزینه های لازم را به دقت محاسبه کنید.

و در آخر برای قیمت گذاری درست قطعا به مشاور املاک آن منطقه مراجعه کنید، زیرا که آنها با شناخت و تجربه فراوان به فروش سریعتر ملک شما کمک میکنند.