این روز ها خیلی ها در پایتخت و کلان شهرهای دیگر با بحران کمبود فضا مواجه هستند و خیلی از خانواده ها به دلیل بالا بود قیمت ها ممکن است حتی در خرید باغ ویلا نیز به سراغ متراژهای پایینتر بروند. با وجود چنین مسائلی بهتر است که با دقت در نحوه دکوراسیون و طراحی داخلی سعی کنید فضا را بزرگتر نشان دهید و نهایت استفاده از فضا را ببرید.

در انتخاب رنگ دقت کنید

از رنگ های سفید و کمرنگ استفاده کنید ولی سعی کنید از اثاثیه ای استفاده کنید که بتوانند تضاد رنگی جالبی ایجاد کنند. رنگ های سفید، آبی و سبز کمرنگ میتوانند در باز تر کردن و روشن تر کردن فضا تاثیر زیادی داشته باشند و به پخش نور طبیعی که یکی از عوامل موثر در بزرگتر نشان دادن فضا است، کمک میکنند. 

دکوراسیون خانه کوچک

جلوی نور طبیعی را نگیرید

چه در باغ ویلایی کوچک زندگی کنید و چه در باغ ویلایی بزرگ، بدترین اشتباه مانع وارد شدن نور طبیعی روز است. سعی کنید از دکوراسیونی که جلوی نور را میگیرد و پرده های تیره استفاده نکنید. یکی از راه های پخش بهتر نور طبیعی، استفاده از آینه است.از آینه هم به عنوان یک شی تزیینی و هم به عنوان یک عامل موثر در بزرگ نشان دادن ویلا میتوانید استفاده کنید.

 کف ویلا را خلوت کنید

عادت بدی که بعضی از خانواده های ایرانی دارند، استفاده از فرش هایی است که تمامی کف را میپوشاند و طرح های شلوغ دارند. این فرش ها برای فضا های کوچک اصلا مناسب نیستند. برای فضا های کوچک باید تا حد امکان از فرش هایی که رنگ یکدست دارند استفاده کنید. این خلوت نگه داشتن صرفا برای فرش نیست بلکه باید در تمامی نقاط ویلا رعایت بشود و از چیدن اثاثیه اضافی و بزرگ دوری کنید.

فرش یکرنگ برای خانه کوچک